אחרי שש שנים והפסדים של כ־330 מיליון שקל קבוצת עזריאלי מודה בכישלון וסוגרת את אתר הסחר האונליין שלה עזריאלי.קום, שבו עובדים כ־70 איש, שרובם יפוטרו.
החברה הודיעה כי שוק המסחר האלקטרוני בישראל עדיין אינו מפותח דיו, עם אחוז חדירה נמוך ונוכחות משמעותית של אתרים גלובליים. זאת בנוסף לרגולציה מקומית אשר מחזקת אתרים גלובליים על חשבון אתרים מקומיים (כדוגמת פטור ממע"מ לאתרים בינ"ל בלבד).

החשש מאמזון

האתר הוקם ב־2016 באמצעות רכישת אתר BUY2 מידי אביב רפואה תמורת 65 מיליון שקל בתוספת 10 מיליון שקל דמי ניהול. לאחר שנה הוא הושק תחת השם עזריאלי.קום בשיטה של זירת מסחר שהועמדה לשימוש סוחרים בכל הקטגוריות, מאופנה ועד מוצרי היגיינה וריהוט גן, שמכרו באמצעותו את מרכולתם. הרקע לכניסת עזריאלי לאונליין, היה החשש מפריחת אתרי הקניון אונליין, על חשבון הקניות בקניונים והערכות כי אמזון מתכוונת להיכנס לישראל, מה שלא קרה. האתר סבל כמו אתרים אחרים בישראל מעלות הפעלה יקרה: החל מהחזקת הסחורה במחסנים לוגיסטיים, עלות שינוע הסחורה, טיפול בהחזרות ועוד. ההערכה היא שבישראל רוב אתרי האונליין אינם רווחיים מסיבה זו.
האתר צבר הפסדים שהגיעו ל-330 מיליון שקל והגידול בהפסד בשנה האחרונה הכריע את עזריאלי כמו הצורך להתייעל בעקבות ההאטה ואי־הוודאות במלחמה.