נמשכת הירידה במספר המשרות הפנויות במשק, מה שמעיד שעדיין מעסיקים רבים לא מחפשים עובדים חדשים בגין המלחמה, בעוד שעובדים שחשבו לעזוב מקום עבודה שומרים עליו מחשש שלא ימצאו מקום עבודה טוב יותר בקרוב. מנתונים שאינם מדויקים, עקב המלחמה, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עלה אתמול כי בנובמבר היו במשק הישראלי 92,910 משרות פנויות לעומת 96,555 משרות באוקטובר. מדובר בירידה מתונה יחסית בהשוואה לירידה עם תחילת המלחמה באוקטובר, לאחר שבספטמבר היו עדיין 114,000 משרות פנויות. לאחר שחלה ירידה משמעותית בשיעור המשרות הפנויות בכל הענפים באוקטובר, למעט בענף הבינוי, שיעור המשרות הפנויות בחודש נובמבר עלה כבר בחלק מהענפים בנובמבר, עם ההתאוששות החלקית במשק, ובעיקר בשירותי אירוח ואוכל ובשירותי הייטק, אך המשיך לרדת עוד בענפי התעשייה והכרייה, שירותי בריאות וסיעוד ובענפי האמנויות, התרבות והפנאי, שמושבתים חלקית מ־7 באוקטובר.

מס המשקאות: יפאורה מזהירה מפני הרעה בתוצאות

חברת יפאורה, יצרנית המשקאות הקלים בשליטת רוני גת ושלמה רודב, מתריעה על הרעה מהותית הצפויה בתוצאותיה הכספיות בעקבות ההחלטה להחזיר את המס על משקאות קלים (למעט דיאט) ובכך יתייקרו מחיריהם. בנוסף, בעקבות אובדן הזיכיון הוותיק שהחזיקה להפצת מי עדן לטובת חברת טמפו המתחרה.
יש לציין כי הטלת המס שגרמה לייקור מחיר המשקאות הקלים ולהפחתה בצריכתם, נגרמה ליפאורה ירידה של כ־20% במכירותיה. כזכור, עם כניסתו לתפקיד, ביטל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את המס שהוטל מטעמי בריאות – לפי דרישת חברי הקואליציה החרדים. בעקבות כך ברבעון השני של 2023 דיווחה יפאורה כי בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה מכירותיה זינקו ב־17%. מי עדן היו אחראים בשלוש השנים האחרונות ל־27% מהמכירות של יפאורה. ההערכה היא כי מדובר בהפסד מכירות בסך 250 מיליון שקל לשנה.