שיעור האבטלה הרשמי בישראל עמד בנובמבר על 3.3% בלבד שהם 133 אלף מובטלים - ירידה ביחס ל־3.4% בחודש אוקטובר, אך מדובר כמובן בנתון שאינו רלוונטי בתקופה הנוכחית, שכן מאות אלפי עובדים הוצאו לחל"ת בחודש זה בשל המלחמה. לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול, כשמחברים גם את "המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות", שכוללים גם את המוצאים לחל"ת, מגיעים לכ־375 אלף מובטלים שמשמעותם שיעור אבטלה מורחב של 8.5% בנובמבר - גם כאן ירידה ביחס ל־9.6% באוקטובר. יש לציין כי לפי שעה לא הוארך בכנסת חוק המתווה לחל"ת גם בדצמבר. בביטוח הלאומי אמרו שהם ממתינים לעדכון בעניין המשך החוק.

השקל ממשיך להתחזק מול הדולר והיורו

היורו ירד אתמול מתחת לרף ארבעת השקלים - ושערו נקבע על שער של 3.986 שקל, ירידה של כחצי אחוז. הדולר גם ירד ב־0.13% ושערו נקבע על 3.653 שקל, ירידה של 0.13%. התחזקות השקל מגיעה כבר לכ־10% מאז שיא השערים של הדולר והיורו לאחר פרוץ המלחמה, ומשפיעה במידה רבה על ירידת האינפלציה. הדבר עשוי לסייע להחלטה אולי על הפחתת הריבית ברבע אחוז כבר ב־1 בינואר הקרוב. יצוין כי במקביל נמחקו אתמול למעשה ירידות השערים בבורסה של ת"א מאז תחילת המלחמה.

מאז המלחמה: עלייה הדרגתית במספר הנוסעים ברכבת הקלה

ברכבת הקלה בגוש דן ישנה עלייה במספר הנוסעים, אך לא חדה כפי שציפו. הקו הגיע לממוצעים של כ־100 אלף תיקופים ביום, לפני המלחמה. בשבוע הראשון אחרי 7 באוקטובר נעו הממוצעים סביב 17 אלף ליום ו־42 אלף בשבוע הרביעי, לאחר מכן עלה הנתון ל־55 אלף נוסעים ביום, ובחופשת החנוכה ל־65 אלף נוסעים ביום. מנת"ע נמסר: "מספר הנוסעים בקו האדום נמצא בעלייה מתמדת מאז פרוץ המלחמה. בנת"ע ובתבל בטוחים כי המספרים ימשיכו לגדול, אף מעל הממוצעים שלפני המלחמה, וזאת לנוכח שיפור השירות בקו האדום, קיצור זמן הנסיעה והארכת זמני השירות".