1. ירוק בלי הפסקה

יש דברים שלא משתנים בחיפה בשנים האחרונות, ואחד מהם זה שמכבי מנצחת את הפועל בדרבי. גם אם הירוקים פתחו את העונה בגמגום והאדומים להטו והתייצבו במקום השני. שבעת הדרבים האחרונים הסתיימו בניצחון של מכבי חיפה – ואתמול הגיע השמיני (0:3). הניצחון האחרון של הפועל היה לפני יותר משלוש שנים, בנובמבר 2020.
1 צפייה בגלריה
yk13721687
yk13721687
(על הגובה. ליאור רפאלוב חוגג צמד | צילום: גיל נחושתן)
הגיבור של הניצחון אמש היה ליאור רפאלוב, שחזר בקיץ למכבי חיפה כדי לנסות לסגור את הבורות שהשאירו ברק בכר ועומר אצילי, בעיקר מבחינת מנהיגות. הוא לא היה אמור לספק מספרים, אלא לכוון את השחקנים הצעירים של הקבוצה. אמש הוא התפוצץ עם צמד והוכיח שיש לו מה לתרום גם בתחום הזה. הראשון הגיע כבר בדקה הרביעית, כשמכבי חיפה קיבלה כדור חופשי 20 מטר מהשער. צ'ארון שרי לוקח בדרך כלל את הבעיטות האלה, אבל הפעם הוא ויתר לרפאלוב, שסובב כדור נהדר מעל החומה לרשת הגבוהה כמו בימים היפים בבלגיה. את השני הוא נגח (58) אחרי הגבהה של פרנצדי פיירו.
והייתה גם הפועל חיפה במשחק הזה, בעיקר במחצית הראשונה. השער המוקדם נפל עליה כמו מקלחת קרה, אבל היא לא נשברה והגיעה למספר מצבי הבקעה – בלי לנצל אותם. אחרי ההפסקה הפועל החזיקה יותר בכדור, אבל דווקא אז סיכנה פחות את השער של שריף כיוף. מכבי ניצלה את זה כדי לצאת לכמה מתפרצות, שבאחת מהן הובקע השער השני. דין דוד הוסיף את השלישי בתוספת הזמן מבישול נפלא של עילאי חג'ג'.
האם הדרבי הזה נתן את האות לשינוי המגמה העונה? האם מכבי תמשיך במומנטום שהתחיל ביום חמישי נגד פנאתינייקוס ותאיים ברצינות על מכבי ת"א, והאם הפועל תתחיל לאבד גובה? התשובות בהמשך. בינתיים הפער ביניהן הצטמצם לנקודה אחת בלבד, אבל לירוקים חסר משחק. הבעיה היא שהוא נגד מכבי ת"א. (איתן גליקמן)

2. ניצחו בפנדלים

דו־קרב הפנדלים בין איתן אזולאי ממכבי נתניה שהחמיץ לערן זהבי ממכבי ת"א שדייק מהנקודה הלבנה, קבע בסופו של דבר את תוצאת המשחק – 1:2 לעולה הטרייה לשמינית גמר הקונפרנס־ליג, ששמרה על פער שש הנקודות מהיריבה העיקרית שלה על תואר האליפות, מכבי חיפה.
מכבי ת"א שיחקה בהילוך נמוך אחרי אופוריית הניצחון על גנט, אלא שנתניה שהשיגה ארבע נקודות בלבד מאז החזרה מהפגרה לא ידעה לנצל את הסיטואציה. הקבוצה של רן קוז'וך מתרכזת רק במשחק ההתקפי ושוכחת את ההגנה. אלמלא השוער רז כרמי, שהציל אותה בכמה מצבים, במיוחד מול זהבי, ההפסד היה גדול יותר.
מכבי ת"א עלתה ליתרון משער של פילסיו מילסון (19), אחרי מבצע אישי ובישול של דן ביטון, אבל שלוש דקות מאוחר יותר בר כהן מצא במסירה מצוינת את איתמר שבירו, שהשווה ושבר בצורת כיבושים של שבעה חודשים.
דור תורג'מן, שקיבל את ההזדמנות לפתוח בהרכב, הציג יכולת ירודה ואת מקומו תפס בתחילת המחצית השנייה גבי קניקובסקי, אחד ממצטייני מכבי ת"א העונה, ששוב הצליח לשנות את המשחק. פגיעה של רוי רביבו (משחק חלש) ברגלו של אחמד סלמן סידרה לנתניה פנדל, אבל דווקא אזולאי, השחקן הטוב ביותר שלה, החמיץ מהנקודה הלבנה (47). תשע דקות לאחר מכן נגיעת יד של מתן לוי העניקה לזהבי (56) הזדמנות ללמד את אזולאי איך עושים את זה נכון.
למכבי ת"א יש מאזן מדהים של 22 נקודות מ־24 אפשריות, וביום רביעי מחכה לה מבחן לא פשוט מול הפועל באר־שבע, שחזרה לעצמה בשבת. מכבי נתניה מארחת את בית"ר ירושלים, וגם זה לא הולך להיות פשוט. (נדב צנציפר)
ליגה לאומית. הערב (19.00) בהשלמת המחזור ה־13: בני־יהודה – נוף הגליל, הפועל עכו – בני שפרעם, נס־ציונה – כפר־סבא.