מה קורה עם הזמנות האונליין שלנו מחודש נובמבר מהאתרים הבינלאומיים? חלקן מתעכבות, חלקן כנראה לא יגיעו.
אחד האתרים שנטען שסובל מאוד מאיחורים הוא שוז אונליין הישראלי, שמוכר נעליים שהוא קונה מחו"ל. ל"ממון" הגיעו תלונות על האתר, כשבעמוד הפייסבוק שלהם ניתן למצוא תלונות נוספות. רבים מתלוננים על נעליים שהזמינו, התאחרו ולבסוף נתקבלה לגביהן הודעה שהאתר לא יוכל לספקן; אחרים מדברים על נעליים שסופקו באיחור ניכר.

"תקלה לוגיסטית"

קונה באתר סיפר: "הזמנתי בשוז אונליין לפני למעלה מחודש. הסתבר לי בדיעבד שהם בעצם מזמינים את הפריט שקניתי מחו"ל, ושייקח יותר מחודש לספקו. אם הייתי יודע, לא הייתי מזמין. המתנתי והגיע תאריך ההגעה, אך הנעליים טרם הגיעו". לבסוף קיבל מענה כי יש תקלה במערך הלוגיסטי והוצעו לו אופציות לפיצוי.
מהאתר נמסר בתגובה: "אנו מציעים הצעת ערך משתלמת ביותר ללקוח, הכוללת מגוון רחב של מוצרים וחווית קנייה פשוטה, ללא חיוב על משלוחים, מכס ומע"מ. מרב ההזמנות נשלחות ממחסני החברה בישראל ומסופקות תוך ימים בודדים. כחלק מתעשיית האי־קומרס הגלובלית, Shoesonline נתקלת באתגרים של עיכובים באספקה מחו"ל. אנו פועלים במאמץ רב לקצר את זמני השילוח ולעדכן באופן תדיר את לקוחותינו".
במקביל, גם אתרי ענק ותיקים ואמינים בדרך כלל מציגים עיכובים ואיחורים. יש הזמנות שהוזמנו ב־11.11 מעלי אקספרס ועדיין לא הגיעו. גם באמזון ארה"ב יש עיכובים ומוצרים שלא נשלחו עדיין, למרות שהוזמנו בנובמבר. חלקם צפויים להגיע רק בתחילת או אמצע ינואר. עיקר הבעיות הן באמזון ארה"ב, שגם חוסם רנדומלית משלוחים למשלוח לישראל. באמזון אירופה לעומת זאת, המוצרים מגיעים בזמן סביר. לא רגיל, אבל סביר בהתחשב במצב. מאסוס המשלוחים מגיעים ללא איחורים או באיחור סביר. כך גם מנקסט, אייהרב ושיאין.

מחירים זולים

מה שבטוח, המבצעים בחו"ל ממשיכים לקרוץ לישראלים, שכן פערי המחירים לעיתים מגיעים למאות שקלים על אותו פריט. כך למשל, באמזון מוכרים מצלמת פולורואיד אינטקס מיני 12 של פוג'יפילם ב־256.4 שקל, לעומת 385 שקל בארץ; עכבר גיימינג אלחוטי SleetSeries Aerox 5 בכ־176 שקל שקל, שנמכר בארץ בכ־400 שקל; ואוזניות גיימינג של אותה חברה נמכרות באמזון בכ־220 שקל, לעומת 470-450 שקל בארץ.
גם בעלי אקספרס שוב יצאו במבצע עתיר קופונים באתר - לכבוד סוף השנה.