לחצים כבדים של המפלגות החרדיות ושל חברות המשקאות עשו את שלהם: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חוזר בו מההחלטה לבטל את הפטור של המס הגבוה על המשקאות הממותקים. על ההחלטה להטיל שוב מס על המשקאות האלו הודיע סמוטריץ' רק לפני ימים אחדים.
כזכור, המס הוטל על ידי שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן בראשית שנת 2022, אולם החלטתו הראשונה של שר האוצר שהחליפו, סמוטריץ', הייתה לבטל את המס על המשקאות הממותקים.
1 צפייה בגלריה
yk13695187
yk13695187
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אתמול, בעקבות לחצים כבדים מחברי כנסת ממפלגות יהדות התורה וש"ס ולאחר פניות של בעלי ומנהלי חברות המשקאות, חזר בו סמוטריץ' וביטל את החלטתו הקודמת על החזרת המס.
גורמים בחברות המשקאות טענו אתמול בשיחה עם "ממון" כי ההחלטה להטיל מס על המשקאות הממותקים אינה מוצדקת, וכי אם יש כוונה להילחם במחלת הסוכרת יש להטיל מס מסוים על כל מוצרי המאכל שמכילים סוכר.
השר סמוטריץ' טען אתמול כי, "הפרסום על מס הסוכר יצא בטעות. נושא המיסוי ייצא כחבילה אחת במסגרת תקציב 2024. צריך יהיה לייצר סדר עדיפויות עדכני, אבל אסור לטפל כרגע בציבור בהלם - קיצוצים וגזירות. הציבור קיבל מספיק מכות הלם. סביר שהפטור יימשך, ואם נחשוב אחר כך שיש מקום למיסוי נבחן את זה שוב".
יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בשבוע שעבר כי לא יאשר שום העלאות מסים בעת מלחמה.