1. בדרך למעלה

המינוי של המאמן הספרדי חסר הניסיון, בורחה למה, נראה כמו הרמת ידיים של הפועל ת"א לגבי העונה הנוכחית, ופתיחת הקדנציה שלו עם שלושה הפסדים ברציפות רק הצדיקה את ההרגשה. אלא שבתוך שלושה ימים השיגו האדומים שני ניצחונות, אמש 0:2 על מכבי פ"ת, והם פתאום במקום החמישי – בואכה הפלייאוף העליון.
3 צפייה בגלריה
yk13725066
yk13725066
(שחקני הפועל ת"א חוגגים עם ליעד רמות | צילום: עוז מועלם)
המונדיאליטו האחרון הביא הרבה ביטחון לוולפסון, בגלל הדומיננטיות של צעירי המועדון בטורניר. אחד מהם היה רן בנימין, שהצגה פרטית שלו סידרה להפועל ת"א את הניצחון עם שער אדיר ובישול מרהיב. אלן אוז'בולט חזר להרכב ונראה כמו הצל של עצמו, אבל הבלחות של הישאם לאיוס שעשוי לעזוב בחודש הבא ובעיקר צעירים כמו בנימין, טל ארצ'ל, עומר סניור ואל־ים קנצפולסקי עשו את ההבדל.
בצד השני, מכבי פ"ת של בני לם שפתחה את העונה בצורה חלומית נמצאת בהתרסקות עם הפסד שלישי ברציפות, וזה עוד לפני המשחק הבא נגד מכבי ת"א. אבל מעבר לתוצאות, הבעיה היא הדרך. המשחק ההגנתי של פ"ת הוא חור אחד גדול, ולא בכדי היא ספגה את מספר השערים הגבוה בליגה (19).
3 צפייה בגלריה
yk13724863
yk13724863
המחוות של האוהדים לחטופים | צילומים: עוז מועלם
בדקה ה־15 הגיע שער קבוצתי מצוין של הפועל ת"א: סניור מסר ללאיוס שהעביר כדור מעולה לבנימין, והוא בעט פנימה. סניור יכול היה להבקיע לפחות פעמיים במחצית השנייה, ובדקה ה־80 הגיע הבישול של בנימין לחברו לשעבר בקבוצת הנוער, ליעד רמות.
למרות שניתן היה להכניס לבלומפילד כ־4,500 אוהדים, רק 1,700 הגיעו בגלל הסולידריות עם אלה שלא יכולים לצפות במשחק בלל שהם נלחמים בעזה. מי שהכניס הרבה רגש עוד לפני שריקת הפתיחה היה הרנן פלר, השדר הארגנטינאי שדודתו אופליה חזרה מהשבי בעזה והקפיד בכל משחק לקרוא להשבת החטופים. אמש הוא עשה זאת מול אצטדיון כמעט ריק ביפו. (נדב צנציפר)
3 צפייה בגלריה
yk13724839
yk13724839
המחוות של האוהדים לחטופים | צילומים: עוז מועלם

2. ריינה שוב כאן

ההפסד בשבת להפועל ת"א היה כנראה רק מכה קלה בכנף של בני־ריינה, הפתעת העונה בליגת העל. עובדה, הקבוצה של שרון מימר התאוששה מהר מאוד וניצחה 0:1 את הפועל פ"ת בדרך חזרה למקום השני, זמנית לפחות. המפסידה, מנגד, בצרות צרורות. אחרי חזרה סבירה מפגרת המלחמה היא כבר סופרת הפסד שני ברציפות, והערב הקבוצה של עופר טסלפפה עלולה למצוא את עצמה מתחת לקו האדום אם בית"ר ירושלים תנצח בנתניה.
האיש של ריינה העונה הוא שלומי אזולאי, שחתום כבר על חמישה שערים וארבעה בישולים, ולמעשה היה מעורב בתשעה מתוך 14 השערים שריינה כבשה בליגה. הבישול הרביעי שלו אתמול (43) היה מבריק במיוחד בהקפצה בין שני שחקנים לפרדי וארגס, שנשאר לבד מול השוער ניקוס ינאקופולוס ובעט בין הרגליים שלו לרשת.
ריינה פתחה טוב יותר, החזיקה בכדור ושטפה את המגרש. פ"ת נכנסה למשחק תוך כדי תנועה, אבל דווקא בדקות הטובות שלה היא ספגה את השער שהכריע את המשחק. אחרי ההפסקה ריינה נעלמה לגמרי ולא היה זכר לקבוצה הדומיננטית שראינו במחצית הראשונה. מימר אמנם ניסה לרענן את השורות, אבל גם זה לא עזר לקבוצתו, שלא איימה כמעט על השער והייתה עסוקה בעיקר בבזבוזי זמן. טסלפפה הכניס להופעת בכורה את ריצ'רד בואטנג, שכמעט חגג מול האקסית, אבל השער שכבש נפסל בגלל נבדל. פ"ת נאלצה לשחק בדקות האחרונות בעשרה שחקנים אחרי שז'אן קיניונס נפצע ופונה מהמגרש, והיא נותרה ללא חילופים. המגן מאקוודור שבר מספר שיניים וסבל מדימום בחלל הפה. (לירן ביטון)

3. ברוכים הבאים

מבחינת כדורגל הפועל ירושלים עוד לא פתחה את העונה, אבל ה־0:1 אתמול על הפועל חדרה בטדי הקפוא לפחות סידר לה ניצחון בכורה שמשפר במעט את מצבה העגום אי שם במקום האחרון בטבלה. הכל הולך קשה לחבורה של זיו אריה, הפתעת העונה שעברה, וגם ה"וי" הראשון שמסמן המאמן אחרי עשרה מחזורים הגיע במאמץ אדיר ומול יריבה שהייתה עדיפה.
מי שעשה את ההבדל בין הקבוצות היה אור רויזמן, החלוץ הכישרוני בן ה־21 שמושאל ממכבי ת"א. מבצע אישי נהדר שלו בדקה ה־29 הסתיים ברשת, ויחד עם הקהל המקומי שחזר בשעה טובה ליציעים אפשר לבשר בזהירות גם על קאמבק של האדומים לליגה.
אם רויזמן היה הזרוע המבצעת, אז אדבאיו אדליי דאג ששום כדור לא יכניע אותו עם כמה הצלות ובעיקר שקט שנתן לחלק האחורי. מנגד, חדרה של ניסו אביטן עוד לא גיבשה לעצמה זהות העונה, והיא בעיקר יציבה בחוסר היציבות שלה. אם היא לא תדע לקחת נקודות במשחקים כאלה, הדרך לליגה הלאומית תהיה סלולה עבורה. (שמעון אלבז)
משחקי הערב. המוליכה מכבי ת"א תתארח בבאר־שבע (20.30), ומכבי חיפה תארח את מ.ס אשדוד (20.00). בני־סכנין – הפועל חיפה (19.00), מכבי נתניה – בית"ר ירושלים (19.45).