"כל הניסיונות לרתום עובדים ישראלים לעבוד בחקלאות לא צלחו. הצענו תמריץ למי שיבוא לעבוד בחקלאות, מענק בסך 20 אלף שקל מהביטוח הלאומי, וזאת עוד לפני שקיבלו שקל מהמעסיק. נרשמו 30 אלף איש, אבל בסופו של דבר הגיעו לשטח 200 איש. זה לא הפתרון". כך אמר אתמול שר החקלאות אבי דיכטר במסיבת עיתונאים.
לדברי דיכטר, "מ־7 באוקטובר אנחנו במחסור של 60% מהעובדים. חתמנו הסכם עם סרי־לנקה ולשכות פרטיות ועד היום הגיעו 2,000 עובדים זרים, מעט מדי, ואנו מקווים שיגיעו עוד".
שר החקלאות הוסיף כי "המטרה העליונה שלי היא להגדיל את היקפי הייצור של החקלאות המקומית כמענה לביטחון תזונתי ולהורדת מחירי התוצרת לצרכן. האגדה שהיבוא יוריד מחירים – לא נכונה. היבוא גדל פי חמישה ולא השפיע על הורדת המחירים. החקלאים סובלים מפער התיווך ולצערי זה לא בתחום אחריות המשרד. במשך עשר השנים האחרונות אנחנו תקועים על שני מיליון טון ירקות ופירות בשנה, הכמות לא גדלה. אין תמריץ לחקלאי הישראלי לגדול. האתגר מספר אחת שלי הוא להגדיל את התפוקה".
דיכטר התייחס גם למחסור מדי פעם של תוצרת חקלאית. "לא יהיו מדפים ריקים בסופר. מה שיחסר נייבא. אנחנו עושים תכנון ל־2030 במטרה להגדיל את הייצור המקומי. לשם כך אנחנו נלחמים בגריעה של עשרות אלפי דונמים חקלאים מדי שנה, על ידי הממשלה לטובת בינוי. הפתרון שלי: על כל דונם חקלאי שייגרע יינתן במקומו לחקלאי דונם חילופי במקום אחר".