1 משחק קצוות

מכבי ת"א לא נזקקה ליכולת מיוחדת כדי לנצח את הפועל באר־שבע 0:1, אבל כשערן זהבי בכושר כל כך טוב, הוא צריך מצב אחד בלבד כדי לכבוש – וזה מה שקרה אתמול. אושר דוידה (37), שנכנס כמחליף במקומו של דן ביטון שנפצע, חלף בקלילות על פניו של הלדר לופס והרים לראש של זהבי. הצהוב היחיד בין חמשת שחקני הגנה אדומים ברחבה כבש בקלילות.
3 צפייה בגלריה
yk13726598
yk13726598
(קבלו אותי. שועה לוהט אתמול בנתניה)
באר־שבע, שספגה בקיץ שישייה טראומטית ממכבי ת"א בגביע הטוטו, המשיכה לשחק בצורה מאוד מבוקרת בניגוד לגישה ההתקפית שאיפיינה אותה בניצחון בשבת על מכבי פ"ת. כששי אליאס, קשר אחורי מובהק, מוצב במשך דקות ארוכות כאחד משחקני ההתקפה, קשה לצפות מבאר־שבע ליצירתיות, שתכניע את הקבוצה המאומנת מת"א. שחקניו של אליניב ברדה היו עצבניים מאוד במחצית השנייה, מה שהוביל להרחקתו של אנדרה פוקו ספג (70) בצהוב שני.
בשנים האחרונות המשחקים בין שתי הקבוצות האלה היו בין רגעי השיא של העונה, אבל אתמול זה לא ממש הרגיש ככה. בעוד ת"א חזק במאבק האליפות, באר־שבע בכלל לא נראית כמו קבוצה שמקומה בפלייאוף העליון. הרגע המרגש באמת היה כששחקני באר־שבע עלו לחימום מלווים באוהד הקבוצה, אוהד מונדר־זכרי, שנחטף בשבעה באוקטובר לעזה ושוחרר. מונדר, אוהד באר־שבע, צפה במשחק לצידה של הבעלים אלונה ברקת ולצד אביה ובני משפחתה של נועה ארגמני, תושבת העיר שעדיין חטופה. (שי מוגילבסקי)
3 צפייה בגלריה
yk13726700
yk13726700
שמישהו ינסה לעצור אותו. זהבי שוב כובש | צילום: עוז מועלם

2 הצגה מאוחרת

לא משנה אם בראש או ברגל – בכל פעם שכדור של דין דוד פוגש את הרשת, ברירת המחדל היא שהשער נכבש מנבדל. גם אתמול הקוון הניף את הדגל בביטחון בזמן שהחלוץ כבר הספיק לחגוג – אלא שלתדהמת כולם ה־VAR קבע שהגול היה כשר למהדרין. זה קרה אחרי הרבה דפיקות לב בספסל וביציעים של מכבי חיפה בסמי עופר, שידעו שמכבי ת"א מובילה על באר־שבע, ורק אחרי 61 דקות הבונקר האשדודי נפרץ עם בישול נהדר של המחליף הצעיר עילאי חג'ג', שבנגיעה ראשונה (וגאונית) סידר לדוד שער קל (וחוקי).
3 צפייה בגלריה
yk13726674
yk13726674
צמד נדיר. פיירו חוגג | צילום: אלעד גרשגורן
מפה זה כבר הלך למסאי דגו הרבה יותר קל, ואין שחקן שבאלופה רצו יותר שיכבוש מאשר פרנצדי פיירו. אחרי שהבקיע בדקה ה־75 הוא התיישב על הדשא עם מבט של "לא מאמין שזה נכנס לי". וכשהולך אז הולך, בטח כשההגנה של האורחת כל כך חלשה ומאפשרת לחלוץ מהאיטי להשלים בדקה ה־86 צמד נדיר. בקצב הזה, ערן זהבי עוד יצטרך להתחיל לדאוג.
על הקינוח בתוספת הזמן אחראים אלו שהגישו את המנה הראשונה: חג'ג' ששוב בישל לדוד וסידר לו את הרביעי העונה (יכול להיות שעבדו איתו באימונים על בריחה מאופסיידים?) בדרך ל־0:4.
וזהו, נראה שהאלופה סיימה את פרק הדשדוש שלה, ולראשונה העונה היא חוזרת כמעט למקום הטבעי שלה, כאשר מחכה לה מרדף לא פשוט אחרי מכבי ת"א שעדיין שומרת על מרחק של שש נקודות.
ואשדוד? הקבוצה של אלי לוי אמנם חזרה בצורה טובה מהפגרה הכפויה, אבל בינתיים היא שוב מתחת לקו האדום והפנים למטה תרתי משמע. (שמעון אלבז)

3 גביע בשידור חוזר

הדייט האחרון בין יוסי אבוקסיס לרן קוז'וך הסתיים בנוק־אאוט של בית"ר ירושלים, שניצחה את מכבי נתניה 0:3 והניפה את גביע המדינה. אמש הייתה לקוז'וך הזדמנות לנקום, אבל הוא קיבל שחזור של התוצאה, מה שסיבך את נתניה וגם את מעמדו של המאמן.
בחמשת המשחקים מאז החזרה לליגה, נתניה סוחבת כבר שלושה הפסדים ומה שמפריד בינה לבין הקו האדום זה רק הפרש שערים עדיף במעט. קוז'וך לא מצליח למצות את הסגל הטוב שעומד לרשותו, כולל שחקנים כמו איתן אזולאי ואיתמר שבירו, שהגיע לנתניה כהבטחה גדולה ומאזנו עומד על שער בודד.
בית"ר סיימה משחק רביעי ברציפות ללא הפסד, והקהל שהטריף את השחקנים באצטדיון בנתניה החזיר לשחקנים את הצבע לפנים. אחרי היכולת החלשה מאוד בתיקו מול בני־סכנין, ולמרות שגם אתמול לא הבריקה, בית"ר כבר במקום התשיעי – ואסור לשכוח שהיא פתחה את העונה עם מינוס ארבע נקודות.
ירדן שועה, איש של מספרים ופחות של ניידות, כבש את הראשון (13) מבישול נהדר של בן ביטון. נתניה הייתה טובה יותר במחצית הראשונה ושבירו רשם שתי החמצות, אבל האורחים סגרו עניין אחרי ההפסקה. טימוטי מוזי, הפתעה גדולה בבית"ר, כבש (56) מבישול של השוער מיגל סילבה, והקהל של נתניה כבר החל לדרוש את פיטוריו של המאמן. השער השלישי, מנגיחה של עדי יונה (82) אחרי הגבהה של שועה, רק הגביר את הלחץ. (נדב צנציפר)

4 הליגה האמיתית

אחרי פתיחה מסחררת, בהפועל חיפה כבר פינטזו על עונה שתזכיר את השנים היפות בתקופת רובי שפירא. את המילה "אליפות" אף אחד כמובן לא העז להזכיר שם, אבל לפחות לכמה רגעים חיו האדומים באשליה שהם הקבוצה הבכירה בעיר, שמשהו מיוחד קורה.
אלא שאז הגיע המבחן המעשי, והחבורה של רוני לוי הבינה שעם כל הכבוד לתוצאות שהשיגה עד כה, מכבי חיפה נמצאת בליגה אחרת. ה־3:0 המהדהד החזיר את הפועל חיפה לממדים הטבעיים שלה, ולמרות שהיא עדיין בצמרת, במועדון מבינים שהיריבות האמיתיות שלהם הן קבוצות כמו סכנין, אותה פגשו אתמול, והמטרה חזרה למקור – מקום בפלייאוף העליון.
והאמת, מי שיצא מאוכזב אתמול הוא דווקא סלובודן דראפיץ', שראה את השחקנים שלו מגלים עליונות וכמעט משלימים מהפך. מהלך אחד מבריק של מוחמד קמארה (52) הספיק כדי לסדר לאורחת 0:1 נגד כיוון התנועה, מארון גנטוס (77) קבע שוויון צודק. כך או כך, האוהדים שחזרו לדוחא אחרי תקופה ארוכה ציפו לקצת יותר, אבל מדובר בתיקו 1:1 ששני המאמנים יוכלו לחיות איתו בשלום איכשהו.