שלושה משחקים הכריעו את גורלו של ברק בכר בכוכב האדום בלגרד, שלושת המשחקים החשובים ביותר עבור הנהלת אלופת סרביה והאוהדים החמים שלה. הוא נכשל בכל אחד מהשלושה, וכך סיים את דרכו במועדון אחרי פחות משבעה חודשים.
שני הראשונים היו בליגת האלופות, המשחקים מול יאנג בויז על המקום השלישי בבית. הכוכב האדום קיבלה מקום אוטומטי בשלב זה, ולבכר היה זמן רב להיערך, לבנות סגל, להתוות דרך ולהגיע חד למפגשים מול אלופת שווייץ. המשחק הביתי נגמר ב־2:2 מאכזב, וגם זה בזכות שוויון בדקה ה־88. בחוץ, בלגרד ספגה 2:0 והודחה מאירופה. מעמדו של בכר היה מעורער מאוד כבר אז, אבל הוא קיבל הזדמנות אחת אחרונה: עד לפגרת החורף, כשהשיא בדרבי מול פרטיזן אמש. התוצאה: 1:2 לפרטיזן, שעלתה על חשבון הכוכב האדום למקום הראשון. כחצי שעה אחרי המשחק, מהירות שיא, העיתון "קוריר" פירסם – ברק בכר כבר לא מאמן בסרביה (למרות שעד סגירת הגיליון המועדון לא הוציא הודעה רשמית).
1 צפייה בגלריה
yk13726546
yk13726546
(צילום: איי-אף-פי, PEDJA MILOSAVLJEVIC)
זה היה מסמר אחרון כואב במיוחד. אוהדי הכוכב היו מוכנים להבליג על המפלה הצורבת באירופה אם היו מקבלים ניצחון באצטדיון של היריבה השנואה, ואז ראו את ביברס נאתכו – איך לא – מכניע את עומרי גלזר קובע 0:1 לפרטיזן מהנקודה הלבנה (בכלל, קפטן הנבחרת לשעבר היה פשוט מעולה במשחק). זה הפך ל־0:2 בזכות מתאוס סלדניה (66), והשער של שריף אנדאי (71) רק הפך את הפיניש למותח יותר. בשריקת הסיום שחקני פרטיזן היו בעננים, ובכר כבר ידע מה צפוי לקרות.
במסיבת העיתונאים הוא עוד אמר: "עשינו הרבה שטויות, החמצנו הרבה מצבים, אני מתנצל בפני האוהדים, אבל זה הכדורגל". כאמור, מעט לאחר מכן, למרות שהמועדון לא הוציא הודעה רשמית, בסרביה כבר הכריזו על פיטוריו אחרי שיחות עם המועדון, ואפילו הודיעו מי המחליף – ולאדן מילוייביץ', שהתחיל את העונה באפולון לימאסול הקפריסאית ולקח עם הכוכב האדום שתי אליפויות ב־2018 וב־2019. יתר על כן, מילוייביץ' היה המאמן הראשון שהעלה את הכוכב לשלב הבתים בצ'מפיונס, שם השיג 0:2 על ליברפול שהאוהדים לא ישכחו לעולם. הוא עזב לטובת הכסף הגדול בסעודיה, התברבר בין קבוצות, ועכשיו חוזר. הוא יזכה באליפות, למרות אובדן המקום הראשון. זו לא הייתה הבעיה.
הלכה אחורה בעקביות
ראשי המועדון היססו עם המהלך בגלל האגו. בכר הגיע בקול תרועה אחרי שהדיח את הסרבים בפלייאוף ליגת האלופות בשנה שעברה, וקיבל את החוזה הגדול בתולדות המועדון – מיליון יורו לשנתיים. הוא קיבל חופש להחתים שחקנים איכותיים, כולל החיזוק היקר בתולדות המועדון, הקשר הקוריאני וואנג אין־בום שהגיע מאולימפיאקוס עבור 5.5 מיליון יורו. אחרי ההשקעה העצומה, אומרים בסרביה, הבוסים לא רצו להודות בטעות תוך חצי שנה פחות או יותר, ונתנו לבכר גלגל הצלה, אבל הוא לא ניצל גם אותו.
עיתונאי סרבי בכיר המכסה את הקבוצה אמר אמש ל"ידיעות אחרונות": "עבורנו זה היה מפתיע מאוד שהכוכב האדום שיחקה גרוע גם בליגה. צריך להבין שבינה לבין היריבות יש פער ענק, בערך כמו מכבי חיפה או מכבי ת"א אצלכם לעומת קבוצות מהליגה השנייה. יש לה כסף, את כל השחקנים הסרבים, השופטים עוזרים לה".
אבל בכר לא ניצל זאת. קשה לומר שפגע אפילו עם אחד משחקני הרכש, כולל גלזר. אחרי הפתיחה החזקה של העונה, הכוכב האדום הלכה לאחור בעקביות, היו ימים שנחלשה ממשחק למשחק, ובכר לא הוציא אותה מהבוץ. הוא לא ניהל כראוי את חדר ההלבשה מבחינת השימוש בשחקנים ותיקים, המנהיגים שהקהל מתחבר אליהם, והתחכם יותר מדי מבחינת הצבת שחקנים על המגרש. נראה לעיתים כאילו השחקנים לא קולטים את הפילוסופיה שלו.
הרגש ניצח את הרגש. ההפסד בדרבי הכריע את הרצון להימנע מיחסי ציבור גרועים. עכשיו נותר לראות אם בכר יצליח לשקם את הקריירה האירופית הקצרה, או שבכלל ימתין בשקט מספר חודשים ויחזור לארץ כמאמן הנבחרת.