באפריל האחרון רשמה מכבי חיפה ניצחון דרמטי על אשדוד, שהבטיח מעשית את האליפות השלישית ברציפות. ברק בכר לא יכול היה לעצור את הדמעות מול הקהל שקרא לו "תישאר", זה היה הרגע שבו כולם הבינו שההחלטה נפלה: בכר אמר "כן" לכוכב האדום בלגרד. אחרי שש אליפויות בשמונה שנים, הוא כבר הגיע לדרגת אל.
1 צפייה בגלריה
yk13727510
yk13727510
(צילום: PEDJA MILOSAVLJEVIC, איי-אף-פי)
מעטים המאמנים שהצליחו ככה בליגת העל, עוד יותר מעטים זכו לאהבה כמו שבכר זכה לה: פרגון מקיר לקיר, מהתקשורת ועד אחרון האוהדים. קריירה נטולת טעויות ותקלות (מלבד הסוף בהפועל באר־שבע, שבוודאי מתחרטת היום על הפרידה) הפכה אותו לקונצנזוס כמו נועה קירל. בכר צמח בשנים שבהן מעמד המאמן הישראלי התדרדר לשפל. הוא הכה במאמנים הזרים של מכבי ת"א, הרים את מכבי חיפה מעשור נוראי ובבאר־שבע הוא לא הסתפק באליפות אחת אחרי 40 שנה, אלא הביא לה שלוש ברציפות. זה די נדיר שמאמן הופך לאהוב יותר מהשחקנים, ולבכר זה קרה בשני מועדונים שונים. לא סתם מאמן טוב, אלא אייקון כדורגל. כמו אלכס פרגוסון ופפ גווארדיולה, הוא הפך למאמן מיתולוגי כבר באמצע הקריירה. ישראל כבר הייתה קטנה עליו.

חוזה של מיליונים

לא הייתה בכלל שאלה לגבי הצלחתו בסרביה ומידת התאמתו לכוכב האדום. היה ברור שהוא יצליח שם, זה הרי ברק בכר. גם לכוכב האדום לא היו ספקות, והיא החתימה אותו על חוזה ענק. ההנהלה נתנה לו להביא את כל הצוות שלו מישראל, ושפכה עוד מיליונים על רכש כדי להצליח בליגת האלופות. הכוכב האדום בלגרד היא גם ככה קבוצה שנמצאת במצב של מאניה תמידית, היא באמת מאמינה שהיא ריאל מדריד. למה מי אלה לייפציג ויאנג בויז לעומת האימפריה הסרבית? וביום נתון גם מנצ'סטר סיטי צריכה לפחד ממנה. ה־0:5 על פיורנטינה במשחק אימון בקיץ הגביר עוד יותר את הטירוף במערכת, שהיא גם ככה מטורפת על כל הראש, וראינו סימנים ראשונים לסגידה לבכר.
וזה עוד לפני שהעונה התחילה, עדיין לא היה משחק רשמי אחד ובכר כבר קרא שלא רק שהוא יהיה מאמן מוצלח, הוא גם יהיה אחד הגדולים בתולדות הכוכב האדום.

נפילה מהירה וקטלנית

ואז בכר גילה, אולי לראשונה בקריירה, את הצד הפחות נעים של הכדורגל. ה־0:5 על פיורנטינה התחלף בהפסד ליאנג בויז, שגמר לו ולכוכב את החלום האירופי, שהיה לא ריאלי מלכתחילה. הכוכב האדום גילתה שהיא עוד קבוצה באירופה, וברק בכר התברר כאדם, שכמו כל אחד גם הוא טועה לפעמים, ויש לו אפילו חסרונות כמאמן. מי בכלל חשב שבכר מסוגל לטעות או להיכשל? זאת אף פעם לא הייתה אופציה.
והנה, רק שמונה חודשים אחרי הניצחון ההוא באשדוד - ברק בכר נפל לקרשים ופוטר מהכוכב האדום בלגרד. הוא גם שמע על זה קודם מהתקשורת - כמו מאמן רגיל מהשורה. המרחק בין שיא לשפל בכדורגל הוא כל כך קצר, הנפילה היא מהירה וקטלנית ומתברר שאף אחד לא חסין מפניה. גם לא ברק בכר.