בית הדין של האיחוד האירופי הוציא אתמול פסיקה דרמטית – אבל לא בטוח שיהיו לה השלכות מהסוג שאוהדי כדורגל רבים חוששים מהן.
1 צפייה בגלריה
yk13727699
yk13727699
(מפגינים נגד הסופר־ליג | צילום: Matt Dunham, אי-פי)
מאז קריסת פרויקט הסופר־ליג ב־2021, שתי המייסדות האחרונות שנותרו נחושות להוציא אותו לפועל – ריאל מדריד וברצלונה – נלחמו משפטית באופ"א. הן ניצחו בדרכן, כאשר בית הדין קבע כי ההתנהלות של פיפ"א ואופ"א ביחס לסופר־ליג, כולל האיומים על הרחקת שחקנים משתתפים ממפעלים כמו המונדיאל, אינה חוקית באיחוד האירופי מאחר שהיא מונעת תחרות. כלומר, הן מנועות מלפעול כמו מונופול ולהפריע לקבוצת הניהול של הליגה החדשה.
אבל זה לא אומר שהמפעל שאיים לערער את היסודות של הכדורגל האירופי עומד לצאת לדרך. אמנם ריאל ובארסה חגגו את ההישג המשפטי, אבל התגובות המיידיות הבהירו להן היכן הן עומדות. בזה אחר זה, המועדונים הגדולים של אירופה פירסמו הודעות בהן הצהירו חד־משמעית שאין להם כוונה להצטרף לליגה. כולם למדו היטב את הלקח של 12 המייסדות, שנתקלו בזעם אוהדים חסר תקדים לאחר שנחשפו התוכניות המקוריות. הקבוצות יודעות שהקהל לא ייתן להן להיכנס למפעל שהוקם עבור בצע כסף ועלול לפגוע בתחרויות אחרות, מה גם שבבריטניה, שמאז הברקזיט לא מחויבת לאיחוד האירופי, מתכוונים להוציא את האפשרות הזו מחוץ לחוק.
הנה רשימה חלקית של המועדונים שסירבו: מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד, ליברפול, פ.ס.ז', באיירן מינכן, דורטמונד, אינטר, רומא, סלטיק, פורטו, פיינורד ועוד ועוד. לא רק הגדולות ביותר לא בעניין, אלא גם קבוצות הדרג שמתחתן. התכנון החדש של הסופר־ליג הוא יצירת מפעל של 64 קבוצות המחולקות לשלוש ליגות, אבל כרגע יש רק שתי קבוצות...
נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, סיכם: "לא ננסה לעצור את הסופר־ליג. גם לפני כן לא ניסינו לעשות זאת. הם יכולים להקים מה שהם רוצים, ואני מקווה שהם יתחילו את המפעל הנפלא שלהם בקרוב. אני מקווה שהם יודעים מה הם עושים, אבל יש לי הרגשה שלא. הכדורגל אינו למכירה".

נתניה: קוז'וך שילם את המחיר

יממה לאחר ההפסד 3:0 לבית"ר ירושלים, מכבי נתניה הודיעה אתמול כי המאמן רן קוז'וך סיים את תפקידו. הקבוצה רשמה העונה שני ניצחונות בלבד לצד חמישה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו – והיא נמצאת במקום ה־11 עם 9 נקודות. קוז'וך היה עוזרו של בני לם וקודם במהלך העונה שעברה לעמדת המאמן הראשי. הוא הצליח לייצב את הקבוצה והוביל אותה למקום החמישי, לגמר גביע המדינה ולזכייה בגביע הטוטו. (שמעון אלבז)
מ.ס אשדוד. ראש העירייה יחיאל לסרי החליט שהמשחק בשבת (18.00) מול בני־סכנין יתקיים ללא קהל בעקבות האזעקות שנשמעו אתמול בעיר. (אלי לוי)
ליגת העל בכדורסל. גליל עליון בעלת הסגל החסר הפתיעה בקריית־אתא עם ניצחון 81:95. עומאר סילבריו (22) ורועי הובר (21) הירבו לגליל, אמין סטיבנס (19) למפסידה. הפועל באר־שבע רשמה ניצחון שני העונה, 85:96 ביתי על הפועל אילת, שנשארה תקועה על ניצחון בודד. גרנט שרפילד קלע 24 נקודות לבאר־שבע (6 מ־8 לשלוש), דיישון בוקר ואלייז'ה סטיוארט הובילו את קלעי אילת (19).