שקיפות בחקלאות: החוק לסימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית בתפזורת נכנס הבוקר לתוקף. עד כה חובת סימון ארץ מוצא הוטלה לגבי תוצרת ארוזה בלבד. מהיום, תוצרת חקלאית שאינה ארוזה (נמכרת בתפזורת) תסומן על פי חוק בנקודות המכירה ברחבי הארץ. בעוד חודשיים תיכנס לתוקף גם חובת הסימון בפלטפורמות המכירה המקוונות.
חובת הסימון תחול על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות, בשר בקר, הודו) ודגים. חובת הסימון תחול גם על תוצרת חקלאית הנארזת בנקודות השיווק. החובה תיאכף על ידי פקחי הרשות להגנת הצרכן, שבימים אלה עוברים הדרכה בנושא על ידי משרד החקלאות. אל תסמכו רק על הפקחים, ואם אתם רואים עוולה צרכנית - פנו ל"ממון" או לרשות להגנת הצרכן.
מטרת החוק היא יצירת שקיפות לצרכנים כדי שיידעו מהיכן הגיעה התוצרת שלהם. למשל, יש צרכנים שלא מעוניינים לקנות סחורה ממדינות שעוינות את ישראל. צרכנים יוכלו לבחור לקנות תוצרת ישראלית כדי לעודד את החקלאות המקומית שנפגעה במלחמה ולסייע כך לשמירה על ההתיישבות באזורי ספר. צרכנים יגלו כך גם שאין פער ענק בין תוצרת מקומית לתוצרת זרה. הם יוכלו לגלות למשל שמוצרים שמגיעים מסין נמכרים במחיר גבוה. באופן הזה, החוק ייצר יותר שקיפות לגבי רשתות שמוכרות יבוא במחירים גבוהים, והוא עשוי לגרום להן להוריד מחירים ויוכל גם למנוע את הסתרת ארץ מוצא של ירקות, כפי שאירע לאחרונה ברשתות השיווק. ברוב מדינות העולם סימון ארץ ייצור זאת חובה כדי לעודד מכירת תוצרת מקומית.