כשהילד שלך בוחר ללכת בעקבותיך אתה דופק פליק־פלאקים של אושר. זה אומר שכנראה נתת דוגמה טובה. כשאתה מאמן כדורגל הסיפור, איך נאמר, קצת יותר מורכב. בכל זאת מדובר במקצוע הכי לא יציב שיש, בטח בישראל, בטח בליגה הלאומית. שלא לדבר על תנאי העבודה, אוהדים עם וריד עצבים, שמתנפח בכל פעם שאתה קם מהספסל.
כל ההקדמה הזאת נועדה כדי לומר לקוראים דרור קשטן ואלי גוטמן שהם יכולים להיות מבסוטים מהילדים. לפחות לפי יום שישי האחרון. נתחיל בגוטמן ג'וניור. הפועל ר"ג נגד עפולה. מחצית ראשונה של אפס־אפס. מהסוג שחבל, אפשר פשוט להתחיל מהשנייה. ואז אורי גוטמן משליך למערכה את מור פדידה, שכמה דקות אחר כך דוהר 50 מטר, עובר אחד, מפיל שני, מגלגל את הספתח לפינה הימנית. תיכף פדידה ייתן עוד אחד, תיכף ר"ג תסגור שלישייה בחמש דקות, וחמישייה במחצית. כולל עוד שני שערים של עוד שני מחליפים, ניר חסון והראל שאשא בן ה־18.
ˆ ˆ ˆ
אצל תומר קשטן זה בעיקר סיפור קלאסי של ייצוב מערכת.
הבן אדם נחת באום אל־פאחם, קבוצת שסובלת מפער קבוע בין הציפיות למציאות, בעיתוי הכי מעפן שיש. אחרי שלושה מאמנים שהחזיקו יומיים וחצי, כשלפניו שתיים שהן מעל הליגה, קריית־שמונה וטבריה. בשבוע שעבר נתן בראש לקריית־שמונה, ושלשום עצר על אפס שערים ותיקו קבוצה שכבשה 15 שערים בחמישה ניצחונות רצופים.
לפעמים גם אפס־אפס זה ניצחון.
ˆ ˆ ˆ
ועוד סיפור של מאמן. הפעם אחד שלא ממש מתלהב להיות כזה.
"להיות מאמן בלאומית זה לא משאת חיי", אומר אופיר קופל, גרזן העבר של מכבי חיפה, שמצא את עצמו כמאמנה הזמני של הפועל ראשל"צ, הרגיע שם את ההיסטריה, הוביל אותה לשני ניצחונות בשבועיים, ועל הדרך ביקש שישחררו אותו מהאירוע.
אז ראשית, סחתיין על הכנות. גם להיות אמיתי עם עצמך ועם הבוסים שלך, זה משהו שצריך לדעת לעשות. ועדיין, אם אני ראשל"צ, הייתי מחפש את הדרך כדי שאיכשהו זה כן יהפוך למשאת חייו.
ˆ ˆ ˆ
תוצאות המחזור 14: נוף־הגליל - הפועל ראשל"צ 2:0. אוהד אלמגור (15), אורי זוהר (78). עירוני טבריה - אום אל־פאחם 0:0.
הפועל ר"ג - הפועל עפולה 2:5. לר"ג: מור פדידה (51, 57), אושר אבו (54), ניר חסון (88), הראל שאשא (101 בפנדל). לעפולה: פרנק ריבולייה (59), עצמי (נירן רוטשטיין 98). עילאי עזר (83) הורחק. כפר־סבא - הפועל עכו 2:1. לכפר־סבא: בנג'מין קוקו (71). לעכו: אחמד שעבאן (77), ניר דרורי (90). כפר־קאסם - נס־ציונה 0:2. גיא דהן (86), פאדי זיידאן (90).
(ספי פסטרנק)