1 רק רשת

איזה משחק קיבלנו אמש בטדי!!! בית"ר ירושלים 4 – הפועל באר־שבע 4. שמונה שערים, שני מהפכים, פנדל, שער עצמי וטעות אומללה של שוער. חבל שכל קבוצה קיבלה בסופו של דבר נקודה אחת בלבד, מה שגרם לשחקנים של שתיהן לרדת מאוכזבים מכר הדשא. בית"ר לא המשיכה את המומנטום אחרי שני ניצחונות ברציפות, ובאר־שבע לא חזרה למסלול אחרי ההפסד הביתי למכבי ת"א.
3 צפייה בגלריה
yk13728727
yk13728727
(צ'יבוטה, כובש השער השני לאדומים | צילום: עוז מועלם)
ההתחלה דווקא בישרה טובות לקבוצה של אליניב ברדה, כשאלון תורג'מן (8) קיבל כדור מצוין מאנטוניו ספר והפך אותו לשער יתרון מוקדם. במקום להמשיך ללחוץ, שחקני באר־שבע נסוגו לשערם ואיפשרו לבית"רים לצאת קדימה – והם ניצלו זאת עד תום. תחילה היה זה עדי יונה (31), שניצל מסירה של ירדן שועה וטעות של ניב פליטר כדי להשוות ל־1:1. תשע דקות מאוחר יותר שועה החליט לעשות זאת בעצמו ושלח מ־20 מטר טיל לחיבורים. שוער באר־שבע, ניב אליאסי, קיבל עד עכשיו הרבה מחמאות – ובצדק – אבל בדקה ה־43 הוא נכשל בקליטת כדור פשוט של גרגורי מורוזוב, ובית"ר ירדה להפסקה ביתרון 1:3.
למחצית השנייה עלתה באר־שבע אחרת. בדקה ה־52 אוראל דגני הכשיל את אמיר גנאח ברחבה וגיא בדש כבש את הפנדל, ובדקה ה־58 תורג'מן החליף מסירות עם רותם חטואל, שבעט חזק פנימה ו־3:3. שתי הקבוצות נכנסו להפוגה עד לדקה ה־80 כשטימוטי מוזי שלח כדור רוחב שפגע בעדן שמיר בדרך לרשת. נגמר? עוד לא! יוני סטויאנוב (85) בעט כדור חזק מתוך הרחבה וחתם 4:4 מטורף.
3 צפייה בגלריה
yk13729314
yk13729314
שמיר ויונה נרטבים | צילומים: אלכס קולומויסקי
לפני המשחק ערכה בית"ר קבלת פנים לאוהד הקבוצה, איתי רגב, ששוחרר משבי החמאס. (שלומי אהרוני)

2 עושים משולשים

נראה שבורחה למה מתחיל להתאקלם בליגת העל. אחרי שני הפסדים ותיקו בשלושת המשחקים הראשונים שלו בהפועל ת"א, המאמן הספרדי סופר כבר שלושה ניצחונות ברציפות, הפעם 1:4 על הפועל פ"ת החלשה. אחוזי ההצלחה שלו עומדים עכשיו על 55.55, קצת יותר טובים מאשר של קודמו, מייקל ולקאניס (53.33).
בצד השני, המצב הרבה פחות מבטיח. אחרי ניצחון על בית"ר ירושלים ועוד שתי תוצאות תיקו, נראה היה שהעולה החדשה נמצאת על מסלול ההצלחה, אבל אז הגיעו שלושה הפסדים ברציפות שהנחיתו אותה אל מתחת לקו האדום.
למה פתח ללא אלן אוז'בולט האדיש, שלא נראה ממש מרוצה מהחזרה לישראל, והישאם לאיוס שסוחב פציעה. את הבמה תפסו מאוויס צ'יבוטה, שסיים עם שער ובישול, ועומר סניור שכבש צמד מהכנף במערך של שלושה בלמים.
ריצ'רד בואטנג פתח לראשונה העונה בפ"ת, אבל זה לא עזר להתקפה האנמית, וגם לא כיבוש הבכורה של איתי שכטר שהיה רק השער המצמצם. בעוד שלושה ימים יש דרבי, שעשוי להיות קריטי לשני המאמנים, בני לם ועופר טסלפפה.
צ'יבוטה ניצל קריסת מערכות בהגנת פ"ת ובישל (13) את הראשון לסניור, שנגח פנימה. בדקה ה־32 הורחק מתן גושה האורח, והפועל ת"א השתלטה לגמרי על המשחק. צ'יבוטה (39) כבש את השני, סניור (69) השלים צמד מבישול של המחליף נועם בונה, עומרי אלטמן (74) הבקיע את הרביעי, ושער הכבוד של שכטר (88) לא באמת הוסיף כבוד לקבוצה שלו. (נדב צנציפר)
3 צפייה בגלריה
yk13729483
yk13729483
אורח הכבוד. איתי רגב ששוחרר מהשבי אתמול בטדי | צילום: אלכס קולומויסקי

3 בנתניה אין חדש

למכבי נתניה עדיין אין מאמן חדש, נכון לאתמול. אחרי הפרידה מרן קוז'וך, מאמן קבוצת הנוער דן רומן היה זמנית על הקווים בסמי עופר, וניסה להחזיר את הקבוצה המתקשה למסלול מול הפועל חיפה. בינתיים, אי־אפשר לומר שהזעזוע השפיע. אולי אם שריקת הסיום הייתה מגיעה עשר דקות מוקדם יותר.
במשך 80 דקות נתניה הצליחה להחזיק מעמד, למרות שלא נראתה יותר מדי טוב, בזמן שחיפה החמיצה פעם אחר פעם במסגרת הניסיונות להשיג ניצחון ביתי ראשון מול הקהל שלה העונה. שני הצדדים נאלצו לשנות את התוכניות בגלל פציעות שוערים: תומר צרפתי פתח בנתניה במקום רז כרמי, בעוד ניב אנטמן עלה במהלך המשחק בחיפה אחרי שיואב ג'רפי מתח שריר.
בסופו של דבר חאתם אל־חמיד נגח לרשת את ה־0:1 המוצדק, ובדקה ה־87 גיא מלמד הוסיף שער אדיר שגמר סופית את הסיכויים של נתניה החלשה לחזור למשחק. היא בכל זאת הצליחה לצמצם – לירן רוטמן ניצל עמידה לא טובה של אנטמן וכבש ישירות מהקרן – אבל כמו שאומר הביטוי, זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. קבוצה אחת רקדה בגשם השוטף שירד בחיפה, עבור השנייה, הקור והרטיבות רק הפכו עוד הפסד לגרוע יותר עבור השחקנים. (איתן גליקמן)

4 מגמות מנוגדות

ההחלטה של ראש העירייה יחיאל לסרי שלא להחזיר עדיין את הקהל למשחקי הבית של מ.ס אשדוד, מנעה מאוהדי הקבוצה לצפות מקרוב בהפסד השני ברציפות שלה, 1:0 לבני־סכנין. אחרי חזרה טובה יחסית מפגרת המלחמה, הקבוצה של אלי לוי שוב בדרך למטה. סכנין, מנגד, חיברה כבר משחק שלישי ברציפות ללא הפסד והיא במקום השישי, שמוביל לפלייאוף העליון.
על שער הניצחון בדקה ה־27 היה חתום שוב הבלם מארון גנטוס, שכבש במחזור הקודם מול הפועל חיפה את שער הבכורה שלו בבוגרים בליגת העל. אז הוא היה שווה נקודה, והפעם סכנין לקחה בזכותו את על שלוש הנקודות.
אשדוד פתחה טוב יותר, אבל השער של סכנין, שהיה בניגוד למהלכי המשחק, כנראה שבר אותה והיא פינתה את המגרש לקבוצה האורחת, שלא ניצלה את זה להגדלת התוצאה. אלי לוי יכול לשאוב עידוד מהחזרה של חמודי כנעאן לפעילות, אבל הוא בינתיים לא אותו שחקן של לפני הפציעה. (אלי לוי)

5 צלילי הכארם

ההווה של הפועל ירושלים לא משהו, אבל לפחות אתמול זיו אריה קיבל טעימה ממה שיכול להיות בעתיד, כאשר כארם זועבי בן ה־17 וחצי כבש שער בכורה בבוגרים וסידר לקבוצה שלו נקודה יקרה במשחק החוץ מול בני ריינה. זה קרה בדקה ה־85, כאשר זועבי שלח לרחבה כדור מסובב שכל שחקני ההגנה והשוער גד עמוס פיספסו, הלך לפינה הרחוקה וקבע 1:1. בזמן הקצר שנותר, עמוס כיפר על כך בסדרה של הצלות גדולות שמנעו מירושלים ניצחון.
פתיחת המשחק התעכבה בחצי שעה, אחרי שהמבול הציף את הדשא בגרין ברמה שהעמידה את קיום המשחק בספק, אבל דוד פוקסמן החליט לא להרוס את הערב ל־1,200 האוהדים ואישר לשחקנים לצאת לדרך. בהתאם לתוצאות של השתיים השנה, ריינה נראתה מסוכנת יותר, למרות שאת השער היחיד שהשיגה לא כבשה בעצמה: מארק קוסטה שלח (62) כדור רוחב שפגע בנועם מלמוד הירושלמי והלך פנימה.
בעיקרון, נקודה בחוץ מול קבוצת צמרת זה משהו שהפועל ירושלים לוקחת בשתי ידיים בתקופה כזו, אבל הליגה מתגלגלת ונמשכת, ואריה עדיין תקוע עמוק בתחתית. בזמן שריינה צוברת נקודות ליום שמשי (היום הסגרירי היה אמש...), ירושלים מאבדת הזדמנויות. (שמעון אלבז)