תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, אישר כי הוא זה שהורה על יריית פגז לביתה של פסי כהן בבארי ב־7 באוקטובר, באירוע שהסתיים במותם של 12 בני ערובה ומחבלים רבים שהתבצרו בבית. "המו"מ הסתיים", אמר תא״ל חירם למפקד טנק, "לפרוץ, אפילו במחיר של נפגעים אזרחיים".
חירם אישר את הדברים במסגרת תחקיר ויזואלי יוצא דופן של “הניו יורק טיימס”, שמשחזר דקה אחר דקה את זוועות 7 באוקטובר בקיבוץ בארי. תחת הכותרת "היום שבו הגיע חמאס", ותוך שימוש בעדויות, צילומים, הקלטות וטכנולוגיית תלת־ממד, מציג הפרויקט את היום שבו נרצחו 97 אנשים בקיבוץ.
1 צפייה בגלריה
yk13728885
yk13728885
(תא"ל חירם | צילום: אלעד גרשגורן)
לפי התחקיר, תא"ל חירם הגיע לבארי ב־16:00 ומצא כמה יחידות צה״ל נלחמות באופן לא מאורגן בחלקים שונים של הקיבוץ. "טנק בודד הגיע", כותבים חמישה עיתונאים שביצעו את התחקיר, "ובביתה של פסי כהן, שם הוחזקו 14 בני ערובה, התפתח מצב מורכב".
מפקד חוליית חמאס, שהסתתר במטבח, הוריד את בגדיו ויצא כמעט עירום החוצה, כשהוא משתמש ביסמין פורת כמגן אנושי, לפני שנכנע לימ"מ. החמושים בבית החלו בחילופי אש עם הכוח. כשהחשיכה התקרבה, החל ויכוח בין חירם למפקד הימ״מ במקום, שרצה לחכות כי חשב שחוטפים נוספים עשויים להיכנע. חירם רצה שהמצב ייפתר עד רדת הלילה. דקות לאחר מכן שיגרו החמושים אר־פי־ג’י ואז, כפי שסיפר חירם ל”ניו יורק טיימס”, הוא אמר: ״המו"מ הסתיים, לפרוץ, אפילו במחיר של נפגעים אזרחיים". הטנק ירה שני פגזי תאורה. רק שתיים מ־14 בני הערובה, פורת והדס דגן, שרדו את התופת.