אוכל: דניאלה נחום היא קונדיטורית צעירה ומוכשרת שיחד עם בעלה הטרי, רזיאל, הקימה לפני פחות משנה את ״דניאלה בוטיק פטיסרי״ ברובע הסיטי של אשדוד. דניאלה איבדה את אביה כשהייתה קטנה, ומאז שאמה, לימור, נישאה לאלי אוזן, הוא שימש דמות אב עבורה והיה שם בשבילה תמיד, גם בהקמת הקונדיטוריה. אלי היה שף בעצמו והיה זה שעזר לה להגשים את החלום. ב־7 באוקטובר נרצח אלי בחוף זיקים, ביחד עם אבא שלו, אברהם, ודניאלה מצאה דרך מקסימה ונוגעת ללב להנציח את זכרו.
המקום הוא פינת חמד בלב העיר, עם אזור ישיבה בנוי עץ ומקושט פרחים שמשרים אווירת ניתוק משאון העיר. תמצאו כאן מגוון מרשים של עוגות, מאפים, קינוחים אישיים, מארזים מתוקים, לחמי מחמצת וגם ריבות, ממרחים וקפה טוב.
4 צפייה בגלריה
yk13729800
yk13729800
(צילום: דוד קישקה)
המילפיי מצוין ודפיו המקורמלים עשויים למופת. טארט האיספהן עשיר בטעמים, לסנסייל השוקולד הוא חגיגה לכל חובב שוקולד, וגםהמאפים המלוחים נהדרים. שמתי לב שבכל ביקור שלי כאן אני מגלה עוד מוצר חדש ומלהיב. דניאלה מביאה לכאן את כל הידע והניסיון אשר צברה בשבע השנים האחרונות וגם את ההקפדה, החריצות והאסתטיקה שמאפיינים את בכירי עולם הפטיסרי, וזה ניכר ומוערך.
לפני כעשרה חודשים, בערב השקת המקום ולעיני עשרות המוזמנים, ביקש רזיאל את ידה של דניאלה וב־28 בספטמבר התקיימה חתונה חגיגית ומרגשת - ושבוע אחריה השבת הארורה. הפטיסרי נותר סגור במשך חודש וחצי ולדניאלה נעלמה חדוות היצירה בתוך כל היגון והצער על אביה, עד אשר העובדים המסורים שלה החליטו לפתוח עבורה את המקום, ולקחת על עצמם את הנעת העסק.
4 צפייה בגלריה
yk13729802
yk13729802
צילום: דוד קישקה
לפני כשבועיים החליטה דניאלה שעליה לשוב ולעבוד, כי כך גם אלי היה רוצה. היא הגיעה והכינה את עוגת השוקולד האהובה עליו, שהיא עוגה פשוטה יחסית בהשוואה לכל הפטיסרי המורכב שכאן. אלי אהב פשטות ותמיד אמר שכל כך פשוט להיות פשוט. זהו גם הסלוגן שנבחר עבור המדבקה שמעטרת את העוגה שנמכרת כאן עכשיו בימי שישי בלבד, עם צנצנת שוקולד נוזלי בצד, כדי שכל אחד יחליט כמה לשפוך לעצמו מעל העוגה. בדיוק כמו שאלי אהב.
זיכרון: אלי אוזן ז''ל היה שף מוכר באשדוד וסביבתה, ועבד למעלה מ־20 שנה במסעדותיו השונות של היזם והמסעדן נאור פרץ. אלי אהב את המטבח ואהב לבשל, לארח ולפנק, בדיוק כמו הרוח בבית התוניסאי השמח שבו גדל. אלי היה בשלן מצוין. הוא אהב פשטות גם בצלחת, והסתייג מתחכום־יתר, כיאה למביני עניין בעולם האוכל. הפשטות שאלי דרש וקידש, היא כל כך לא פשוטה להשגה כי דרוש הרבה ניסיון, ביטחון, צניעות והבנה כדי להגיע אליה, וזו מורשת חשובה שהוא משאיר אחריו.
4 צפייה בגלריה
yk13729779
yk13729779
צילום: דוד קישקה
ב־20 השנים האחרונות נהגו אלי, אבא שלו ואחיו הקטן, רון, לצאת לדוג בחוף זיקים. בשבת 7 באוקטובר, רון לא שמע את צלצול השעון המעורר ובפעם הראשונה פיספס את הדיג המשפחתי אבל זכה לקבל את חייו במתנה. אלי ואביו אריה, שהיה רכז הביטחון של שגב שלום, נרצחו על ידי מחבלי חמאס שהגיעו בסירות מהים. האובדן הגדול רגע אחרי החתונה מלווה את דניאלה, והיא עדיין לא מסוגלת להסתכל על תמונות מהערב המאושר ולראות שם את אלי מחייך ומאושר - עכשיו, כשהוא איננו.
4 צפייה בגלריה
yk13729801
yk13729801
צילום: דוד קישקה
דניאלה בוטיק פטיסרי. הציונות 43, אשדוד.