הזעם בציבור הישראלי נגד נשיא טורקיה והתבטאויותיו החריפות נגד ישראל, שבא לידי ביטוי בקריאה לחרם על מוצרים מטורקיה, הגיע גם לקפה הטורקי של עלית־שטראוס. אחד המוצרים הפופולריים לא ייקרא יותר (לפחות בינתיים) "קפה טורקי". החל מהשבוע הקרוב תמצאו על מדפי החנויות קפה שחור של עלית באריזה חדשה ומהדורה מיוחדת ללא שם המותג "קפה טורקי" בחזית האריזה כשבמקומו יופיעו משפטים כמו "דור הניצחון", "עם ישראל חי" ו"אין לי ארץ אחרת".
מה גרם לשטראוס לוותר זמנית על שם המותג הידוע בן 60 השנה שתופס 25% מנתח שוק הקפה בישראל?
בעקבות המלחמה השיח ברשתות החברתיות נגד כל מה שקשור בטורקיה הגיע גם לאחד ממוצרי הדגל של שטראוס. הציבור העביר ביקורת על השם ושאל למה לא להחליף את "קפה טורקי" ב"קפה ישראלי". בשטראוס החליטו לתת מענה ובדרך גם לנסות להרים את המורל בזמן מלחמה, בייחוד אצל הלוחמים בשטח שצורכים קפה שחור, וזאת באמצעות משפטים ישראליים.
אבי לאופר, מנכ"ל שטראוס קפה ישראל, אמר אתמול ל"ממון": "יש ביקוש גדול למוצר ממשרד הביטחון, וכרגע תיעדפנו אותו בייצור. במקביל, חשבנו מה אנחנו יכולים לעשות ברמה המותגית כשברקע היה רעש ברשתות החברתיות סביב השם קפה טורקי. היו פוסטים שביקשו שנשנה את השם לקפה ישראלי, על רקע החרם על מוצרים מטורקיה, והתלבטנו. רצינו להבהיר שאין קשר בין קפה טורקי לטורקיה: פולי הקפה מגיעים מארצות הקפה ברזיל, וייטנאם ואתיופיה. הקפה מגיע לישראל ומיוצר בלוד 60 שנה".
לדבריו, "צורת הטחינה הדקה נהוגה בטורקיה וביוון וזה הקשר היחיד. אז הרעיון היה להוציא את המילה 'טורקי' ולשים במקום משפטים שיראו כמה המוצר שורשי וישראלי. זאת מהדורה זמנית למשך המלחמה שמביאה לעלייה בצריכה של קפה טורקי, כי הוא הקפה הכי נצרך בשטח".