הפועל ת"א עוד הצליחה להסתדר בלי תומר גינת וג'יילן בראון הפצועים, אבל לקראת המשחק אתמול מול הפועל ירושלים, רף האתגר הוגבה: שני שחקנים משמעותיים נוספים הושבתו, בראיין אנגולה וג'יילן הורד. ובכל זאת, המארחת העלתה עוד רמה בדרך לניצחון עשירי ברציפות בכל המסגרות, 100:109. חמישה שחקנים סיימו בספרות כפולות, בראשות אקסבייר מנפורד עם 31 נקודות.
1 צפייה בגלריה
yk13730783
yk13730783
(מנפורד בדרך לניצחון, אתמול | צילום: יאיר שגיא)
אמנם השחקנים הזרים של ירושלים התייצבו, אבל המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' נשאר בבלגרד, וחסרונו הורגש מאוד. העניין גם יצר בלגן לא קטן במשחק: מי שעמד על הקווים היה עוזר המאמן הראשון, תאודורוס ינאקופולוס, וברבע השני מאמן הפועל ת"א דני פרנקו קלט את זה והתפרץ על השופטים בטענה שעמיתו מהצד השני אינו עומד בתקנות של איגוד הכדורסל למאמן זר. פרנקו ספג טכנית, כאשר עוד אחת הגיעה הוא הורחק, 7:30 דקות לסיום – והוא בכלל טעה, מאחר שמותר היה לינאקופולוס להדריך את ירושלים בתור "מאמן מחליף" שאינו מוגדר כמאמן ראשי.
מי שעוד לא הכיר בליגה את סקאר אנום מהפועל אילת, כבר לא יצליח להוציא אותו מהראש אחרי אמש. הגארד האמריקאי צלף 38 נקודות ב־80:83 על מכבי ר"ג. אלכס המילטון קלע 23 לר"ג.

אין זרים, יש קנס

מינהלת הליגה החליטה לקנוס ב־200 אלף שקל את מכבי ת"א והפועל ירושלים, לאחר שעלו ללא זרים והפרו את הסעיף המחייב לשחק בהרכב החזק ביותר. ירושלים ספגה שני הפסדים לפני ששיכנעה את שחקני החיזוק לחזור, בעוד מכבי ת"א שיחקה על טהרת הישראלים בהפסד להפועל חיפה, ותופיע כך גם הערב (21.00) למשחק בבאר־שבע.
במינהלת הוחלט גם כי החל ממחר ועד להודעה חדשה, קבוצה שלא תגיע עם מינימום של שני זרים תיקנס בסכום של עד 350 אלף שקל, הפרה שנייה תוביל לצמיחת הקנס עד 700 אלף שקל וכן הלאה.
נשים. הערב (19.00) במחזור ה־6: ר"ג - ראשל"צ, פ"ת - חיפה, חולון - רמה"ש, אס"א ירושלים - הפועל לב ירושלים, רמלה - אשדוד (17.00). (רענן וייס)