1. בהילוך חמישי

מי זוכר עכשיו את הפתיחה המגומגמת של מכבי חיפה, ואת העובדה שהיא פתחה את העונה במינוס נקודה? הניצחון על פנאתינייקוס בליגה האירופית שיחרר כנראה משהו אצל האלופה, ומאז היא פשוט לא מפסיקה לדרוס. שלישייה בדרבי, רביעייה נגד אשדוד ואמש חמישייה מול הפועל חדרה (1:5).
1 צפייה בגלריה
yk13730957
yk13730957
(בחורים כובשים. חלאילי וחג'ג' חוגגים על חדרה | צילום: עוז מועלם)
מסאי דגו נאלץ להסתדר ללא האס שלו בתקופה האחרונה, דין דוד הפצוע, וגם בלי עלי מוחמד שאשתו כרעה ללדת – והוא עשה את זה לא רע בכלל. ההיעדרות של סמי בורארד הפצוע הייתה משמעותית יותר, אבל ספק אם חדרה הייתה עושה איתו הרבה יותר.
במשך 17 דקות פינטזה חדרה על סנסציה. פתיחת המשחק אמש בנתניה הייתה שייכת לקבוצה של ניסו אביטן, ובעיקר לחלוץ הצעיר שלו אלעד מדמון, שפשוט עשה צחוק מההגנה הירוקה המבולבלת. פעם אחת שריף כיוף עצר את מדמון, שנותר לבד מולו, אבל בדקה ה־12 הוא כבר לא הצליח לבלום את החלוץ, שחטף את הכדור מהרגליים של עבדולאי סק ומול השוער בעט לפינה הרחוקה. שער שישי העונה לכישרון החדרתי. בהמשך מדמון ניצל עוד טעות של סק כדי לנסות להבקיע, אבל הפעם הוא לא הצליח להשתלט על הכדור.
כאן פחות או יותר הסתיים החלק ההתקפי של חדרה במשחק, ומכבי חיפה התחילה להפעיל את המכבש שלה בדרך לשער של גיא הרמן. הבונקר נפרץ בפעם הראשונה עם בעיטה של עילאי חג'ג' (29) מחוץ לרחבה, וענאן חלאילי (37) הכפיל עם שער הבכורה שלו בליגת העל. דיא לבאבידי הורחק בצהוב שני אחרי הכשלה של חג'ג' על סף הרחבה, וליאור רפאלוב שלח את הכדור החופשי לרשת. העתק של השער הראשון שלו בדרבי בשבוע שעבר.
ההצגה של מכבי חיפה נמשכה אחרי ההפסקה עם פנדל של פרנצדי פיירו (52) אחרי שהוכשל ברחבה על ידי ספיר איטח ועוד כיבוש של חג'ג' (58) מקרוב. (שמעון אלבז)

2. עד שהגיע זהבי

לא יפה לעשות ככה לערן זהבי, שרץ לתואר הכובש הבכיר של הכדורגל הישראלי. במחזור הקודם בבאר־שבע ביטלו לו ברגע האחרון פנדל, שהיה יכול להעלות את מאזנו ל־405 שערים, ואמש נגד מכבי פ"ת נקבע ששער השוויון הזמני היה עצמי של גיא דזנט ולא כיבוש שלו כפי שזה נראה במבט ראשון. אבל זהבי לא צריך טובות מאף אחד והוא הבקיע בעצמו את שער הניצחון (1:2) בכדור חופשי יפהפה. אז בסופו של דבר הוא הגיע ל־405, וזה בהחלט זמני בלבד.
בכל מקרה, הסטטיסטיקה המדהימה של מכבי ת"א וזהבי נמשכת. החלוץ השלים תשעה כיבושים בתשעת המשחקים שבהם ניצחו הצהובים. המשחק היחידי שהוא לא כבש בו, מול בני־ריינה, הסתיים בתיקו.
מכבי פ"ת נמצאת בתקופה רעה מאוד. אחרי ההפסד להפועל ת"א, בני לם ביצע שינויים בהרכב במטרה לנסות ולהתמודד עם הקבוצה החזקה בליגה. ואכן, פ"ת פתחה בקצב טוב, הגיעה לכמה מצבים וגם עלתה ליתרון: סאליו גינדו (30) ניצל קומדיה של טעויות בהגנה של רובי קין ובעט מתוך הרחבה פנימה.
מכבי ת"א התעוררה אחרי ההפסקה וכבר אחרי חצי דקה דזנט הסיט לשערו כדור של פליסיו מילסון. המכבש הצהוב נכנס לפעולה ורבע שעה לסיום הגיע השער התורן של זהבי, ששלח כדור חופשי מסובב לחיבורים של רובי לבקוביץ'.
לפ"ת אין הרבה זמן להתאושש, כי כבר ביום רביעי מחכה רק דרבי קריטי, שיהיה לא רק קרב על היוקרה העירונית אלא גם מאבק הישרדות של שני המאמנים, לם ועופר טסלפפה. (לירן ביטון)

3. צרפתי במכבי נתניה

מכבי נתניה מינתה את גיא צרפתי למאמן במקומו של רן קוז'וך, שפוטר בשבוע שעבר. צרפתי שיחק בעבר בקבוצה והיה עוזר מאמן וגם מאמן זמני. בשנים האחרונות שימש כעוזרו של ברק בכר בבאר־שבע, מכבי חיפה והכוכב האדום. הקריירה שלו כמאמן ראשי בבוגרים כוללת משחק אחד בנתניה ושישה בהפועל פ"ת, עם מאזן של ארבע תוצאות תיקו ושלושה הפסדים.
(שמעון אלבז)
ליגה לאומית. הערב (19.00) בהשלמת המחזור ה־14: שפרעם – רמה"ש, מכבי יפו – בני־יהודה, קריית־שמונה – מכבי הרצליה.