ת"ז: מנהלת בית ספר בגמלאות שהתגייסה לסייע בשעת משבר, ותוך שבועיים הקימה בית ספר לילדי שלומי המפונים.
מה צריך כדי להקים תוך שבועיים בית ספר לילדים שפונו מבתיהם? הרבה אמונה וניסיון. תשאלו את ברנדה הורביץ־פרוור, מנהלת בית ספר בגמלאות ממעלה־אדומים, שב־25 באוקטובר קיבלה טלפון מהמפקח שלה לשעבר, שגייס אותה להקמת בית ספר עבור ילדי שלומי. "לא ידעתי באיזה גילים יהיו המפונים שנקבל, לא ידעתי כמה כיתות נצטרך וכמה מורים, הדבר היחידי שידעתי זה שבית הספר יוקם במבנה של הספרייה הלאומית הישנה בירושלים, שהוא יכיל עד 200 תלמידים ושהצוות החינוכי של הספרייה יעזור לנו להקים את בית הספר", היא מספרת.
1 צפייה בגלריה
yk13731399
yk13731399
(צילום: אילן נורינסקי)
טוב, אז מה את עושה מכאן?
"מתקשרת לצוות הישן שלי, מורות שגם הן בפנסיה, מודיעה שהן מגויסות איתי בצו 8 ושצריך להתחיל לגייס מורים, ליצור מערכת פדגוגית, ליצור קשר עם הורים וילדים במלונות, לחלק לכיתות. הפצנו קול קורא בקבוצות הווטסאפ של המורים, ותוך יממה קיבלנו הודעות מ־200 מורים מירושלים והסביבה שהם מוכנים לעבוד. הצוות שלי היה צריך לדבר עם כל המורים שנרשמו, לברר מי מתאים, לחלק אותם לפי מקצועות, ומכאן כבר היו לי 45 מורים שיכולים לעבוד. עם הצוות הזה התחלנו לבנות מערכת לימודים".
איך בונים מערכת כזו?
"צריך לקבל החלטות מיידיות, אין זמן לניסוי, והדבר הראשון זה לקבל את התוכנות של המקצועות השונים, כי היום למשרד החינוך אין את כל החומרים. הכל מופרט. למזלי, אני מכירה מספיק מורים ומנהלים וכל חומרי הלימוד היו מיד במייל שלי, אנשים התגייסו לעזור לי בפדגוגיה, והחלטנו ביחד מה הכי דחוף לתת לילדים מפונים כדי שיתחילו להתחבר מחדש ללימודים אחרי חודש במלון בלי בית ספר. קראתי המון מאמרים והבנתי שמה שחשוב זה לא רק לימודים, אלא לטפל במקום הרגשי, אז אמרנו שנעשה שיעורי מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ותנ"ך, לצד שיעורי ג'ודו, לימודי אמנות ומדעים בשיתוף עם המוזיאונים למדעים ולאמנות, ושיחות שיחזקו את החוסן. אחרי שהם התרגלו לשבת בכיתות, לקבל סמכות, ללמוד, לשתף פעולה, להקשיב, הוספנו גם טיולים. מומחי החינוך של קרן טראמפ מלווים את הצוות שלנו, והיום יש כבר בית ספר נורמלי, מתפקד, והשיח עם הילדים מאוד טוב".
ההורים שותפים לעניין?
"כמעט ולא. הם מאוד עמוסים ויש להם מספיק למה לדאוג".