אביב סמדר מכפר תבור הוא בעל משרד נסיעות "טיולי עולם". אביב, נשוי ואב לילד בן 6, מתאר תמונת מצב עגומה ומספר כי מ־7 באוקטובר העבודה צנחה ב־80%. "אין אופק ליציאה מהמשבר. רוב חברות התעופה אינן טסות לישראל, מה שמקשה על התחרות בשוק. בנוסף יש את המלצת המל"ל שלא לטוס לרוב יעדי העולם, וכמו כן גילויי אנטישמיות ביעדים כאלו ואחרים מרתיעים נוסעים מישראל".
לדבריו, "בתקופת משבר הקורונה קיבלנו מענקים עבור ההפסדים אותם ספגנו. לאחר התאוששות וחזרה הדרגתית לשגרת נסיעות כמעט מלאה הגיע אלינו אסון 7 באוקטובר. וצריך להדגיש שלפני הכל ליבי עם משפחות החטופים, עם לוחמי צה"ל והפצועים, וכמובן עם המשפחות השכולות".
1 צפייה בגלריה
yk13731886
yk13731886
(אביב סמדר)
אביב אומר כי כחלק ממתווה הפיצויים הוא אמור לקבל את מרבית תשלומי השכר של העובדים במשרד עבור החודשים אוקטובר עד דצמבר. "אבל נכון לרגע זה, קיבלתי רק 50% מחודש אוקטובר. אני נאלץ לתת ולהשלים משכורות מההון האישי שלי. יכולתי להוציא את כל העובדים לחל"ת, אך בחרתי שלא לעשות זאת בעקבות המתווה. אני מבקש את תשלומי השכר של העובדים שלי, שמשרד האוצר הבטיח לתת. חשוב גם לציין כי נכון לרגע זה המתווה לא מוארך מעבר לדצמבר ואני לא יודע מה יהיה בחודשים הקרובים. אני שואל את שר האוצר ־ היכן אתה, לאן נעלמת? האם אתה חושב שלתת לי פיצוי לעובדים בגובה 50% מחודש אחד יספיק לשלושה חודשים, שיוצאים מכיסי הפרטי?"
אביב קורא לכולם להתעורר ולהבין שבעלי העסקים במדינה נושאים בנטל שספק אם יצליחו לצאת ממנו, כאשר אין תאריך סיום למלחמה ואין צפי למתווה. "מדוע אני לא מקבל פיצוי עבור פגיעה במחזור העסק שלי? אני עצמאי מזה 12 שנים, משלם מסים והמון, ואם הממשלה ושר האוצר לא יתעוררו - עוד מעט לא יהיו פה עסקים שיצליחו לשלם מסים".

תקציר מנהלים

ותק: 12 שנים
מספר מועסקים: 14
ירידה בהכנסות: 80%
פיצוי: עבור עובדים רק 60 אלף שקל מתוף 360 אלף שקל. עבור החברה – אפס שקלים