מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, שיעור הצפייה בטלוויזיה בישראל זינק ל־60% וזמן הצפייה היומי הממוצע לאדם טיפס ליותר מ־10 שעות. בימים הראשונים אחרי הטבח הוא אף הגיע ל־12 שעות. כמחצית מהישראלים הבוגרים מתעדכנים בחדשות מדי שעה או שעתיים לפחות, וכרבע מהם – לפחות פעם בחצי שעה.
כך עולה מדוח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים במהלך 2023 שפירסמו אתמול חברות yes ופלאפון, הכולל דגשים מיוחדים על השפעות המלחמה. הדוח מסתמך על נתוני החברות ועל סקר מיוחד שערכו באמצעות מכון המחקר 2the point. בין השאר נמצא, כי בחודשיים האחרונים 78% מההורים צופים פחות בחדשות בסלון הבית, כדי למנוע מראות קשים מילדיהם. רוב הצפייה מתמקדת בערוצי הברודקאסט (כאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוץ 14) ובשידור חי.
1 צפייה בגלריה
yk13732130
yk13732130
(ידיעות אחרונות)
הצפייה בקומדיות, המהוות מפלט עבור רבים, רושמת גם היא עלייה מתמדת מאז 7 באוקטובר ומתייצבת כיום על 15% מכלל הצפייה.
היקף הגלישה בסמארטפון עלה השנה ב־27%, והרשתות החברתיות מהוות את הפלטפורמה העיקרית לצריכת תכנים חדשותיים: 76% מהישראלים ציינו כי נוהגים להתעדכן בחדשות באמצעות פייסבוק, ווטסאפ, טלגרם וטוויטר. 66% אמרו כי ערוצי הטלוויזיה מהווים את מקור המידע החדשותי עבורם, ו־57% ציינו כי אלו אתרי האינטרנט.
טיקטוק היא האפליקציה הצומחת ביותר השנה, עם עלייה של 23% במספר המשתמשים לעומת אשתקד. אינסטגרם רשמה עלייה של 12%, אך פייסבוק רשמה ירידה של 5%. מספר המשתמשים בווטסאפ נותר ללא שינוי. מספר המשתמשים בטלגרם זינק מפרוץ המלחמה בכ־60%, וגם כיום השימוש בו גבוה פי 2 בהשוואה לימי שגרה. מספר משתמשי אפליקציית X (טוויטר לשעבר) עלה באותה תקופה ב־20%. מצד שני, השימוש באפליקציית ההיכרויות טינדר ירד ב־13% מתחילת השנה, ובשבוע הראשון למלחמה – ב־36%.