משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעו אתמול כי ההרשמה להגרלה השישית של תוכנית הדיור המוזל הממשלתית "דירה בהנחה" נפתחה לזכאי המשרד שהם חסרי דירה ותינתן עדיפות למשרתי מילואים פעילים ולמשפחות עם ילדים נכים. גובה ההנחה הוא 20% ממחיר השוק או עד 300 אלף שקל, הגבוה מביניהם.
ההגרלה כוללת 6,816 דירות מוזלות ב־16 ערים ויישובים ברחבי הארץ. עד כה נרשמו 18,548 זכאים. קרוב ל־8,000 להגרלות ברחובות, והכי מעט, 532, לקריית־שמונה.
העיר שבה יוגרל המספר הגבוה ביותר של דירות מוזלות היא קריית־גת עם 2,666 יחידות דיור ב־21 הגרלות. כך שהסיכוי הגבוה ביותר לזכייה הוא בעיר הדרומית, שעוברת בשנים האחרונות תנופת בנייה עם הקמת רובע המגורים כרמי גת, המיועד למגזר הכללי ולמגזר החרדי. אחריה אלעד שליד ראש־העין, שבה יוגרלו 931 דירות מוזלות לתושבי העיר ב־9 הגרלות. ההרשמה תיסגר ביום רביעי 7 בפברואר 2024 וניתן להנפיק אישור זכאות עד ליום שני 22 בינואר.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "גם בתקופה קשה זו אנו מאמינים כי יש להמשיך כל העת בבניית הארץ מצפונה ועד דרומה. בהגרלה הקרובה נבצע את ההחלטה שהעברתי במועצת מקרקעי ישראל, ותינתן עדיפות למשרתי מילואים פעילים ולמשפחות לילדים נכים".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "תוכנית דירה בהנחה מהווה מנוף משמעותי ליציבות התפקודית בתחום הבנייה. פתיחת ההרשמה וביצוע ההגרלה מהווים עבור היזמים והקבלנים הבטחת רכישה לאלפי דירות ומניעים את המשק כולו".
מנכ"ל רמ"י, יעקב קוינט: "למרות האתגרים הרבים הגדלנו גם השנה את היצע הקרקעות למגורים בעשרות אלפי יחידות דיור, ובכך תמשיך את מגמת ירידת המחירים".