גדי שטרן, מנכ"ל "קניון השדרה" החדש בבית־שמש, היה אופטימי כאשר שוחחתי איתו על הקניון במחצית ספטמבר. הוא חש את הפתיחה מתקרבת. אחרי 3.5 שנים של ויה דולורוזה והשקעות של 400 מיליון שקל על ידי מקימי הקניון, קיבל הקניון טופס 4 באוגוסט.
שטרן: "עד נובמבר היינו אמורים לפתוח 50 חנויות וגם סניפי קופות חולים ובנקים. מאז המלחמה הפסיקו 35 מהחנויות את השיפוצים. היום פתוחות ועובדות בקניון 18 חנויות ועסקים, בשטח כולל של 2,500 מ"ר מתוך 20 אלף מ"ר. מי שחזרו לשפץ הם עסקים כמו רמי לוי, קפה נאמן, קופות חולים כללית ולאומית".
1 צפייה בגלריה
yk13733462
yk13733462
(צילום: ניר סטולו)
שטרן הוא פעיל ותיק בתחום השיווק בכלל והקניונים בפרט. בשבע השנים האחרונות ניהל את קניון "מול החוף - וילאג'" בחדרה, הקניונים של קבוצת שבירו, והקניון של "דבאח" בכרמל, לפני כשנה הזעיקה אותו חברת "היי טאואר" בעלת חברת הניהול של "קניון השדרה" להציל את הפרויקט.
שטרן: "מדובר בקניון החרדי המקורה הגדול ביותר, מושקע, שנמצא בלב השכונות החדשות של בית־שמש, מוקף באוכלוסייה שבחלקה עולים אנגלו־סכסיים שוחרי קניות, השגיאה הגדולה הייתה טמונה במכירת החנויות, ולא בהשכרתן. כ־200 החנויות נמכרו לפני 8-7 שנים ל־165 בעלים, חלק נכבד לקחו הלוואות משמעותיות כי הובטחו להם מכירות טובות ורווחים. תאריכי הפתיחה המובטחים התחלפו. רשתות ארציות לא רצו להיכנס, כי לא היה מי שיציע תמהיל ברור לקניון, ושכר הדירה היה גבוה. הצלחתי להחתים את כולם על חוזה ניהול בדמי השכרה ריאליים, קידמתי שיפוצים של כ־50 חנויות, קבעתי את התמהיל ל־45% רשתות מהמגזר החרדי ו־55% מהמגזר הכללי".
מה קורה מאז 7 באוקטובר?
"המו"מ עם רשתות נוספות, בעיקר במגזר הכללי, נעצר. הורדנו ל־50% את דמי הניהול לחנויות שנפתחו, כי הקניון עובד. ויתרנו על הארנונה. גם בעלי החנויות שכן רוצים לשפץ ולפתוח נתקלים בקשיים כי אין עובדים בשיפוץ. דחיתי את הפתיחה למאי 2024, מתכנן ש־75% מהעסקים יהיו אז פתוחים".