נחשף הפרי המיובא ביותר בסופר, שנמכר בתפזורת: בזכות חובת סימון ארץ מוצא שהוטלה על רשתות השיווק והירקניות - צרכנים כעת יודעים שרוב התפוחים שנמכרים פה הם תפוחי יבוא. כן, המדינה הפקירה את תפוחי ישראל לטובת יבוא יקר, וכעת אזור הגידול העיקרי שלהם - הגליל העליון - נמצא במצב לחימה ולא מאפשר לחקלאים לעבוד כרגיל.
יהורם מועלם מנהל השיווק של חברת בראשית: "מטעי התפוחים נמצאים באזור ההר הגבוה בישראל, רמת הגולן והגליל העליון, שכעת חוטף בגלל המלחמה. מנרה, סאסא, כפר גלעדי - כל אלה הם אזורי גידול תפוחים שנפגעים מאוד כרגע. המלחמה השפיעה קשה: נשארו 1,400 טונות על העצים. כמה שלא קטפנו - נשארו תפוחים על העצים, ואסור לנו להיכנס כי זה שטח סגור. פינק ליידי נותר על העץ וגם הקיווי. בעיקרון יש 700 טונות גראני סמית על העצים. במנרה 1,500 טונות. במלכיאל 300 טונות".
העובדה שתחום התפוחים ננגס על ידי יבוא מסיבי הייתה ידועה למי ששם לב למדבקות שעל גבי הפרי, שהעידו על כך שמוצאו זר, אבל ארצות המוצא לא תמיד נחשפו עד כה לצרכן הפשוט. על חלק מהמדבקות נכתב: USA או FRANCE אבל לרוב לא נכתב על גביהן איטליה או פולין ובטח לא טורקיה. כעת, בעקבות חוק הסימון, ניתן לראות שמשם מגיעים התפוחים שאנחנו אוכלים, למרות שאגב חלקם עדיין מוצגים בתוך סלסלות או ארגזים של המותג הישראלי "בראשית" שתפוחיו נרקבים כעת על העצים.
בחברת ביכורי השדה, סיטונאית פירות וירקות, ייבאו תפוחים צהובים (גולדן דלישס) מטורקיה עם פרוץ המלחמה. אילן שבע, אחד הבעלים: "בגלל המלחמה לא היו סחורות ולקוחות שלנו התלוננו, כולל משרד הביטחון שקונה רק תוצרת ישראל ונתן אישור זמני להביא יבוא. אי־אפשר שיהיה חוסר, והכי קצר היה לייבא מטורקיה. אבל כרגע הפסקנו להביא משם אחרי דברי ארדואן. אם יש תפוחים מטורקיה בשווקים - זה הסוף של מה שהבאנו באוקטובר. תוך שבוע־שבועיים לא יהיה תפוח מטורקיה".
כעת ביכורי שדה עובדים עם תפוח ישראלי וגם מייבאים תפוחים מפולין, צרפת ומאיטליה ופינק ליידי מארה"ב.