1. הכיוון למעלה

האם זה יהיה המשחק שיעלה את הפועל באר־שבע על מסלול ההמראה? הקבוצה של אליניב ברדה הביסה את הפועל חיפה 0:4 במשחקה הטוב ביותר מאז חזרת הליגה לפעילות, והיא תופסת נכון לעכשיו את המקום השישי ששווה פלייאוף עליון.
1 צפייה בגלריה
yk13734478
yk13734478
(רותם חטואל חוגג צמד עם ניב פליטר | צילום: הרצל יוסף)
באר־שבע הייתה טובה יותר מהפתיחה, אבל הפכה לתכליתית רק במחצית השנייה. שני בישולים של גיא בדש הפכו לשערים של רותם חטואל (52 ו־65), וביניהם להפועל חיפה הייתה הזדמנות נהדרת להשוות כשקיבלה פנדל מנגיעת יד של בדש ברחבה. תומר יוספי, שמושאל לחיפה מבאר־שבע, כבר תיכנן איך הוא לא חוגג מול האקסית, אבל השוער ניב אליאסי פתר לו את הבעיה וקלט את הכדור. המחליף יוני סטויאנוב הוסיף את השלישי (85) לאחר מבצע מרשים של אמיר גנאח, שכבש את הרביעי בפנדל (89) לאחר שהוא עצמו הוכשל ברחבה. ברדה הורה לו לקחת את הבעיטה, והקשר הצעיר כבש שער בכורה בבוגרים.
חטואל השלים ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים והוא בהחלט הסיבה להתאוששות של באר־שבע. בעונה שעברה הוא היה הכוח המרכזי של הקבוצה מהספסל ואילו העונה הוא מוכיח שהוא יכול להצליח גם כשחקן הרכב – ולא משנה אם זה כשחקן כנף או כחלוץ.
הפועל חיפה התייצבה למחזור במקום השלישי והציפייה הייתה שהיא תוכיח שמיקומה בצמרת אינו מקרי. אבל כמו בדרבי החיפאי לפני שבועיים, אז ספגה שלישייה ללא מענה, גם אמש היא נראתה רע מאוד והובסה. האמת היא שמקבוצה של רוני לוי ניתן לצפות להיראות אחרת. ביום ראשון מצפה לו מפגש עם רובי קין ומכבי ת"א, ולקבוצתו תהיה הזדמנות לתקן את הרושם. (שי מוגילבסקי)

2. בסגנון צרפתי

במכבי נתניה קיוו שבמאמן החדש שלהם, גיא צרפתי, נדבק קצת אבק כוכבים מברק בכר, לצידו עבד בארבע וחצי השנים האחרונות. איזושהי ווינריות, בעיקר מהתקופה המשותפת שלהם במכבי חיפה. אז אולי נתניה עדיין לא מככבת, אבל ניצחון אחרי שלושה הפסדים ברציפות יש לה – 0:1 ביתי קטן־גדול על מ.ס אשדוד. זה היה גם ניצחון הבכורה של צרפתי כמאמן ראשי בבוגרים אחרי שבעה משחקים עקרים.
הבעיה של נתניה העונה היא שהסגל המוכשר שלה לא ממצה את הפוטנציאל ושחסר לה מחץ ליד השער, ולכן ההחלטה הראשונה של צרפתי הייתה להוריד את איגור זלאטנוביץ' מהיציע ולתת לו את חולצת ההרכב. קשה להגיד שזה הצליח, ובהמשך המאמן השליך למערכה חמישה שחקני התקפה נוספים, ששניים מהם היו אחראים לשער הניצחון בדקה ה־84. עוז בילו, שגדל באשדוד, השאיר את הבלם עוביידה חטאב מאחור בזכות המהירות שלו ושלח כדור רוחב למקסים פלקושצ'נקו – ומשם לרשת.
אשדוד, בצד השני, סופרת כבר שלושה הפסדים ברציפות אחרי החזרה המוצלחת מפגרת המלחמה והיא שוב במקום האחרון. חמודי כנעאן, שחזר להרכב אחרי היעדרות של שמונה חודשים, החמיץ בדקה העשירית הזדמנות מצוינת לכבוש, והמחליף רביד אברג'ל עשה זאת בתוך תוספת הזמן, אבל בין לבין אשדוד לא איימה יותר מדי על השער של תומר צרפתי. (שמעון אלבז)

3. חזרה בזמן

בעונה שעברה נשמו בהפועל ירושלים בעיקר אוויר פסגות, העונה – מאז המחזור החמישי – הם רואים את הקו האדום מעליהם. אתמול החבורה של זיו אריה סוף־סוף טיפסה למקום מבטחים, ועשתה זאת באופן הכי דרמטי ומתוק שאפשר – עם שער ניצחון (1:2) של סדריק דון בתוספת הזמן מול הפועל ת"א בטדי.
והאמת, נעשה פה צדק, כי המארחת הייתה ראויה לקחת שלוש נקודות במשחק הזה. ופתאום, אחרי שרבים כבר הורידו אותה ליגה, היא עם שבע נקודות מתשע אפשריות – ובעיקר מתחילה להזכיר למה הייתה הפתעת העונה שעברה.
מובן שירושלים עדיין באזור הסכנה וצריכה לסגור את הבור שחפרה לעצמה בתחילת הדרך, אבל נראה שהיא בכיוון הנכון. בשורה מעודדת נוספת מבחינתה הייתה שער הבכורה בבוגרים של קשר הנבחרת הצעירה, איינאו פרדה בן ה־21, בדקה ה־11. עומרי אלטמן, בכדור חופשי מ־30 מטר ובאדיבות אדבאיו אדליי שלא היה עירני מספיק, כמעט קילקל לו – אבל לחץ של הירושלמים הניב בסופו של דבר את השער הכל כך יקר עבורם.
והפועל ת"א? היא נעצרת אחרי שלושה ניצחונות רצופים וחוזרת לבינוניות שאיפיינה אותה בתחילת העונה. וזה לא שבורחה למה לא חותם על חודש כזה עד סוף העונה. (שלומי אהרוני)
משחקי הערב. הדרבי של פ"ת (19.45) חוזר לליגת העל אחרי הפסקה של יותר משמונה שנים, והוא תופס את שתי הקבוצות בתקופה לא טובה. המוליכה מכבי ת"א תארח (20.30) את בית"ר ירושלים וסגניתה מכבי חיפה את בני־ריינה (20.00). בני־סכנין – הפועל חדרה (19.00).