איש העסקים הישראלי רומן אברמוביץ' וארגון זק"א, הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה נגד בנק מזרחי טפחות. זאת, בטענה כי הבנק מסרב כביכול להעביר תרומה של 8 מיליון שקל לארגון זק"א לטובת פעילותו במלחמה.
1 צפייה בגלריה
yk13735426
yk13735426
(רומן אברמוביץ' | צילום: EPA)
"עניינו של ההליך שבא לעולם בלית ברירה, הוא בסירובו הבלתי סביר של הבנק לאפשר מתן תרומה לארגון זק"א שנדרשת לארגון באופן בהול, הן על מנת למנוע קריסתו של הארגון והן על מנת לסייע בהתמודדות הנפשית הקשה של מתנדבי הארגון בעקבות המלחמה", נכתב בכתב התביעה שבו דורש אברמוביץ' לחייב את הבנק להעביר את התרומה לאלתר.
על פי כתב התביעה, הבנק סירב לבקשה בטענה כללית לפיה חשבונו של אברמוביץ' חסום בשל הסנקציות שהטילו עליו האיחוד האירופי וממשלת בריטניה, ולכן, לגישת הבנק, לא ניתן לבצע בו שום פעולה שהיא. עורכי הדין של אברמוביץ שמוליק קסוטו ובלה פלד הדגישו בכתב התביעה כי "לא יעלה על הדעת שבשעתו הקשה ביותר של היישוב, של הציונות, בשעה שכולם נרתמים ונלחמים, מי בחזית ומי בעורף, בנק המזרחי חוסם תרומה כה חיונית, לאחד המפעלים החשובים ביותר בקהילתנו״. טרם הוגש כתב הגנה.
תגובת בנק המזרחי טפחות: "לא נוכל להתייחס ללקוחות ספציפיים, מטעמי סודיות בנקאית. ככל שתוגש תביעה, נמסור את עמדתנו בבית המשפט".