במשרד הרווחה מאשרים לראשונה כי הגיעו אליהם פניות של נפגעות פשעי מין ששרדו את הטבח ב־7 באוקטובר. "אני יכולה לומר שלמרכזים של משרד הרווחה הגיעו פניות ראשונות אחדות של ניצולות שנפגעו מינית", חושפת מלי אורגד, מנהלת שירות לטיפול והגנה במצבי טראומה ומשבר במשרד הרווחה והביטחון החברתי. "הפניות שהגיעו אלינו הן של נשים צעירות שנפגעו במסיבה, בנובה. מעבר לכך אני לא יכולה להוסיף, כי הן עוד לא הגיעו לטיפול, הן עדיין לא פתחו את סיפור הפגיעה שלהן, אלא ביררו לגבי המרכז ומה המענים ואמרו שיחזרו אלינו. אנחנו משערות שהן יגיעו ושיגיעו אחרות. אבל כן, היו אירועי פגיעה מינית ב־7 באוקטובר, וישנן ניצולות".
אל מול קמפיין ההכחשה של פשעי המגדר בשבת השחורה וההתעלמות של ארגוני נשים בעולם, היו עד כה בעיקר עדויות של גורמי חקירה ומתנדבי זק"א, וכן מספר עדויות ראייה של ניצולים שסיפרו כי ראו בעיניהם את המחבלים מבצעים את פשעי המין, בנשים ובגברים. הפניות למשרד הרווחה הן ככל הידוע הראשונות של ניצולות שהיו בעצמן קורבנות של עבירות המין ב־7 באוקטובר. "אנחנו יודעות על אחדות ורוצות להגיע לעוד שעוד לא פנו אלינו כי הן צריכות לעכל את האירוע הקשה והגדול הזה", אומרת אורגד. "לא אגיד יותר מזה, כי אני רוצה שמי שתגענה ירגישו מוגנות. אנחנו מכירות ויודעות שלוקח זמן לנפגעות להגיע אלינו לטיפול, ובמקרה הזה אפילו עוד יותר".
במשרד הרווחה אומרים כי הטיפול בשורדי ושורדות פשעי המין של השבת השחורה ייארך זמן רב. "אני חושבת שאנחנו פה לטווח ארוך של שנים קדימה בטיפול באירוע הזה", אומרת נעמה תמרי לפיד, מנהלת המרכז הרב־תחומי לטיפול בנפגעות תקיפה מינית של משרד הרווחה והביטחון החברתי בחיפה. "אני יכולה להגיד על המסיבה שזה באמת אירוע שלא היה כמותו". במשרד קוראים לכל הנפגעות והנפגעים מעבירות מגדר ב־7 באוקטובר לפנות לקבלת הכוונה וטיפול על חשבון המדינה באמצעות חיוג למספר המקוצר 118. "אלה תהליכים ארוכים ועמוקים", מוסיפה תמרי לפיד. "הייתי רוצה לחשוב שמי שנפגעה תגיע לטיפול, למקום שעוזר לה. שהיא לא תישאר עם זה לבד. אנחנו פה בשבילך".