1. מבצע יונתן

מכבי ת"א ממשיכה בריצה המטורפת של 94 אחוזי הצלחה בליגת העל, כשאמש השיגה ניצחון עשירי ב־11 משחקים, הפעם 0:1 על בית"ר ירושלים בתוך תוספת הזמן.
2 צפייה בגלריה
yk13736296
yk13736296
(רפאלוב מוקף בשחקני ריינה. הביא את הניצחון | צילום: אלעד גרשגורן)
רובי קין יצר מכונה של יעילות והרבה פחות יכולת, שנשחקת עם הלו"ז המטורף של הקבוצה וגם בגלל התלות בחלוץ בן 37, ערן זהבי. הניצחון אמש היה הראשון העונה שזהבי לא תורם לו שער. קין לא עושה הרבה רוטציות בהרכב, אלא שאתמול הוא פתח עם עידו שחר ודור תורג'מן, כשרוי רביבו שיחק כמגן ימני. גבי קניקובסקי לא היה בסגל לאחר ששניים מחבריו נהרגו בעזה, ובדקה השמינית ניר ביטון נפצע בברכו וירד בוכה לחדר ההלבשה.
בצד השני, יוסי אבוקסיס הגיע לבלומפילד עם קבוצה פצועה וחסרה, אבל קיבל שוב את עדי יונה המצוין, יחד עם טימוטי מוזי ובעיקר השוער מיגל סילבה.
2 צפייה בגלריה
yk13736322
yk13736322
ברשצקי וזרגרי. פ"ת של מכבי | צילום: טל שחר
בדקה ה־78 מכבי כבר חגגה יתרון כשיונתן כהן נגח מקרוב לשער החשוף בזמן שסילבה שכב פצוע על הדשא, אבל בבדיקת ה־VAR התגלה כי זהבי בעט בראשו של סילבה – והשער נפסל. השופט גל לייבוביץ' הורה על 13 דקות תוספת זמן, וכבר בדקה הראשונה שלה כדור של פליסיו מילסון פגע בגרגורי מורוזוב והגיע ליונתן כהן, ששוב כבש מול שער ריק, אלא שהפעם החגיגה הפכה לרשמית.
אמש הגיעו כ־4,000 אוהדים בלבד לבלומפילד, וחבל שהאישור של פיקוד העורף להכניס 15 אלף צופים לא היה תקף למשחק הזה.
(נדב צנציפר)

2. שומרים מרחק

קצת מוזר לקרוא למפגש בין מכבי חיפה לבני ריינה משחק צמרת, אבל הקבוצה הצנועה מהמגזר הוכיחה שהיא ראויה להיות שם למעלה. גם אתמול הצליחה החבורה של שרון מימר להסתכל לאלופה בלבן של העיניים, ורק ביצוע נהדר של ליאור רפאלוב עשה את ההבדל – 0:1 קטן בסמי עופר שמשאיר את הירוקים בפער סביר מהמוליכה מכבי ת"א.
לא מעט לגיונרים שעשו קריירות גדולות באירופה וחזרו לעונות "פנסיה" בישראל הצטערו על כך בסופו של דבר. יש יוצאים מהכלל כמו אליניב ברדה וערן זהבי, ובינתיים נראה שגם רפאלוב מרגיש מצוין בבית הישן. הקשר בן ה־36 סופר כבר חמישה שערים העונה, כולל ארבעה רצופים תוך עשרה ימים – ובחיפה מסמנים עוד "וי" על בינגו ברכש.
אגב ריינה, בעונתה הראשונה בליגת העל אשתקד, כבר הספיקה להפוך לכבשה השחורה של מכבי חיפה עם ניצחון בגרין ותיקו בסמי עופר. מימר קיווה להמשיך במסורת, ומבחינה טקטית הוא הגיע סופר מוכן כדי להוציא נקודה ממסאי דגו, אבל ההתקפה שלו לא הייתה מספיק איכותית כדי לעקוץ, והירוקים הגיעו למספיק הזדמנויות כדי לעשות את ההבדל.
מלבד הניצחון, דגו לא יכול לקחת יותר מדי מהמשחק הזה. הוא נאלץ לתמרן בסגל חסר מאוד ומחכה בקוצר רוח לחלון ההעברות שיכול לסגור לו כמה פינות. בינתיים נחת אתמול דניאל לסובוי, שחקן הכנף הרוסי־יהודי של דינמו מוסקבה, שמנסה לקבל אישורים כדי להירשם כישראלי. פיתרון נוסף עשוי להגיע מכיוונו של גדי קינדה, שנוטה להעדיף את האופציה של מכבי חיפה על זו של מכבי ת"א. (שמעון אלבז)

3. ראשי העיר

מבחינתו של אבי לוזון, היה שווה להפסיד בחמישה מתוך ששת המשחקים האחרונים – רק כדי לנצח בדרבי. כמעט תשע שנים חיכה האיש החזק במכבי פ"ת כדי לפגוש את היריבה העירונית בליגת העל. והאמת, הפועל פ"ת הייתה גם היריבה הכי נוחה שהוא יכול היה לקבל כדי לצאת מהמשבר. שני המאמנים הגיעו בלחץ אטומי, ובדו־קרב הזה ניצח בני לם עם 0:2 מרשים, שמוריד את עופר טסלפפה למקום האחרון.
גם האוהדים התגעגעו לקרב האמוציונלי, עם אווירה נהדרת השמורה רק למשחקי דרבי. הפועל, שסופרת הפסד רביעי ברציפות, נראית כמו מועמדת ודאית לירידה, אלא אם יצליחו שם לעשות קסמים בחלון ההעברות שבפתח.
זה היה ערב חגיגי במיוחד עבור אביאל זרגרי, שבגיל 21 התכבד בשער בכורה בבוגרים – מבעיטה נהדרת מ־20 מטר – אחרי בישול של ירדן כהן. איתי שכטר הוותיק, שרק מחכה למשחקים האלה כדי להעיר את עצמו, נפצע כבר אחרי חצי שעה ונאלץ לצאת. איתו ובלעדיו, הפועל פ"ת הייתה מאוד לא מדויקת וגם הקהל כבר החל לאבד סבלנות והבהיר למאמן ולשחקנים מה הוא חושב עליהם.
טסלפפה ניסה עוד לעורר את הקבוצה שלו עם חילופים, אבל רק בצד השני זה עבד כשהמחליף אמיר אלטורי סגר עניין בתוספת הזמן וקירב את מכבי פ"ת לחלק העליון של הטבלה. (לירן ביטון)

4. הפועל מדמון חדרה

מה הייתה עושה הפועל חדרה העונה בלי אלעד מדמון? קרוב לוודאי משתרכת במקום האחרון בטבלה עם שני שערי זכות בלבד. אמש כבש הכישרון הצעיר את שערו השביעי, מתוך התשעה של חדרה בסך הכל, שהיה שווה ניצחון 0:1 על בני־סכנין.
התוצאה הזאת הייתה בניגוד למגמה של שתי הקבוצות בתקופה האחרונה, וגם לא שיקפה את מה שקרה על כר הדשא בדוחא. סכנין, שלא הפסידה בשלושת המשחקים האחרונים שלה ונוצחה רק פעם אחת מאז החזרה מהפגרה (מול מכבי ת"א), נראתה טוב יותר והחזיקה בכדור, אבל זה לא עזר למצוא את הרשת. דור חוגי עשה את זה פעם אחת בדקה ה־17, אבל השער לא אושר בגלל נבדל.
חדרה, שהפסידה בשני המשחקים האחרונים שלה, כולל חמישייה שספגה ממכבי חיפה ביום ראשון, התעוררה אחרי ההפסקה לכמה דקות – וזה הספיק לה כדי להבקיע את שער הניצחון: סמי בורארד (56) פרץ מימין ושלח כדור רוחב למדמון, שבעט בנונשלנטיות לפינה של מוחמד אבו־ניל. האורחים החליטו כנראה שזה מספיק להם ונסוגו לשערם, מה שהחזיר את השליטה המלאה לשחקני סכנין, אבל רק במרכז המגרש כי הם לא ממש סיכנו את השער של גיא הרמן.