השפעות המלחמה על שוק הנדל"ן ממשיכות לבוא לידי ביטוי, גם בשוק השכירות למגורים שמציג ירידה במחירים בחודשי הלחימה, כך לפי ניתוח נתוני אתר יד2.
הניתוח בדק את השינויים במחירי השכירות בשנה האחרונה של דירות 4 חדרים בערים תל־אביב, רמת־גן, גבעתיים, חולון ובת־ים, בהתבסס על המודעות לדירות להשכרה שפורסמו באתר יד2. הממצאים מראים כי העיר גבעתיים הובילה את ירידות המחירים בין דצמבר השנה לדצמבר אשתקד עם ירידה של 13.7%, כאשר בחודשי המלחמה הם ירדו ב־11%. בבת־ים נרשמה ירידה של 10.2%. בתל־אביב-יפו נרשמה ירידה של 6.3%, כאשר בחודשי המלחמה המחירים ירדו ב־5.1%. ברמת־גן ירידה של 4.5% ובחולון 2.2%.
איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של יד2 שערכה את הבדיקה, מסבירה את הנתונים: "השנה חווינו ירידות במחירי השכירות בערי גוש דן, כאשר הירידות המשמעותיות החלו עם פרוץ המלחמה. הסיבות לכך הן, בין היתר, ירידה בביקושים למגורים בשכירות שהחריפה בעקבות יציאה לחל"ת, עזיבת צעירים, גיוס למילואים ודחייה בפתיחת שנת הלימודים. סיבה נוספת היא תוספת של דירות Airb&b שעקב היעדר התיירות, הצטרפו לשוק ההשכרה".
לדברי השמאי אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, "ירידות במחירי השכירות הן עובדה מוכחת, אבל מה שמעניין הוא שבערים היקרות יחסית, דוגמת תל־אביב וגבעתיים, עיקר הירידה היא מאוקטובר. זה מלמד אותנו שמי שמקבל יותר כסף בשכר הדירה, מוכן להתפשר הרבה יותר ממי שמקבל פחות באופן יחסי. מדד הפאניקה אצל האמידים היה ועודנו גבוה יותר, כנראה כתוצאה מההישענות על סכומי כסף גדולים יותר מידי חודש. לכך אנו צריכים לצרף את העובדה שמחירי השכירות הועלו ללא כל פרופורציה בשנתיים האחרונות ושקיימת הגירה שלילית של שוכרים לטובת מקומות זולים יותר".
לדברי דנוס, "שוק המשכירים הפך לשוק של שוכרים. גם בראייה רחבה יותר כפי שמשתקפת מהסקירה הדו־שנתית שאני עורך, ניתן לראות ירידות במחירי השכירות בכל הערים הנסקרות ובכל טיפוסי הדירות – 2 עד 5 חדרים".
איציק לוי, יו"ר לשכת מתווכי הנדל"ן הארצית, אומר כי "בתל־אביב אנחנו מזהים ירידה של בין 20%-15% במחירי השכירות בעיקר בדירות עם שותפים. מרבית המבנים אינם כוללים ממ"ד והצעירים פשוט החליטו לצאת מהדירות הלא ממוגנות, רבים גם הוצאו לחל"ת בעקבות המלחמה או פוטרו ונאלצו לחזור להורים". גם לוי סבור שמדובר בשוק של שוכרים: "המהירות שבה בעלי דירות מוכנים בתקופה הנוכחית להוריד מחירים נובעת מהיעדר ביקוש. אם חודש שלם הם לא מקבלים פניות, ויחכו חודש נוסף, ההכנסה השנתית מהדירה תיפגע משמעותית".
עמית גולדמן, יו"ר מחוז גוש דן בלשכת מתווכי הנדל"ן הארצית, מספק דוגמה מהשטח. דירת 2 חדרים, 65 מ"ר ללא ממ"ד בקומת קרקע מוגבהת ברחוב בן יהודה בתל־אביב, שהייתה מושכרת ב־6,500 שקל וחיכתה על המדף במשך שבועיים, הושכרה לאחרונה תמורת 5,200 שקל לשני שותפים.
"זה שוק של שוכרים. המהירות שבה בעלי דירות מוכנים בתקופה הנוכחית להוריד מחירים נובעת מהיעדר ביקוש"