שבוע דרמטי, ואפילו חסר תקדים, עבר על מכבי ת"א עם אי הגעת השחקנים הזרים לשני משחקי הליגה בארץ בגלל אי שביעות רצונם מהקיצוץ בשכר. הקבוצה התפצלה לשניים והספיקה לקיים אימון בודד בסגל מלא לפני המשחק אמש נגד ז'לגיריס, אבל בכל זאת היא ידעה להתעלות, לנצח 70:78 ולסיים את הסיבוב הראשון ביורוליג עם מאזן 7:10. ההישג מתעצם לנוכח הקשיים בשלושת החודשים האחרונים, אותם העבירה מכבי ת"א בנדודים ברחבי אירופה.
1 צפייה בגלריה
yk13737674
yk13737674
(כהן ובראון מוציאים תרגיל לפועל, אתמול | צילום: LINAS ZEMGULIS)
עודד קטש הלך בדקות רבות של המשחק עם הישראלים, ששיחקו השבוע יותר דקות מהזרים, בתקווה שהם מגיעים חמים – והוא אכן קיבל מהם תפוקה לא רעה. תמיר בלאט תרם 14 נקודות וניהול משחק טוב, שהתבטא בשמונה אסיסטים, ורומן סורקין היה האחראי המרכזי לבריחה של מכבי ת"א ליתרון שיא של 17 נקודות לקראת סיום הרבע השלישי. רפי מנקו קלע ארבע נקודות וג'ון דיברתולומאו שיחק 18 דקות ומסר שני אסיסטים בלי לקלוע.
בלי ווייד בולדווין הפצוע, הציפייה הייתה שלורנזו בראון ייכנס סוף סוף לעניינים, אבל הוא הציג עוד משחק פושר עם 11 נקודות, 1 מ־6 מהשלוש ושישה איבודים. מי שהיה חזק מאוד בעניינים הוא ג'וש ניבו עם שיא קריירה של 22 נקודות בנוסף לשישה ריבאונדים. שתי דקות לסיום הוא סובב את הברך וירד לחדר ההלבשה, ובקבוצה מקווים שלא מדובר בפציעה חמורה. עוד קלעו למכבי: בונזי קולסון 11, חסיאל ריברו 4, ג'יימס ווב 1.
כדורסל נשים. אתמול ברבע גמר הגביע: מכבי ר"ג - אליצור רמלה (ג'ני סימס 23 נקודות, 10 ריבאונדים ו־10 אסיסטים) 85:80, אליצור חולון - הפועל ראשל"צ (עדן ציפל 31 נקודות, 15 ריבאונדים ו־14 אסיסטים) 100:50, א.ס רמה"ש - מכבי אשדוד 49:65, הפועל לב ירושלים - מכבי חיפה 71:81. (רענן וייס)

קינדה העדיף את מכבי חיפה

הקשר גדי קינדה (29), שסיים את חוזהו הארבע־שנתי בקנזס סיטי, סיכם עם מכבי חיפה על חוזה ל־3.5 שנים והעדיף אותה על פני מכבי ת"א, שגם כן הייתה מעוניינת בו. קינדה, שישתכר כ־350 אלף יורו לעונה אצל הירוקים, יגיע בימים הקרובים לישראל ויחתום על החוזה.
ובינתיים במכבי ת"א, הבלם ניר ביטון, שנפצע שלשום במהלך ה־0:1 על בית"ר ירושלים, אובחן כסובל מקרע ברצועה הצולבת של ברך שמאל – ונראה כי כבר לא יחזור לשחק העונה. (נדב צנציפר)
כדורעף נשים. מחזור 8: בנות־נצרת - מכבי ת"א 3:0. (ספי פסטרנק)