בחור צעיר שנפצע קשה בתאונת דרכים יפוצה בסכום חריג של 14 מיליון שקל. כך נקבע בשבוע שעבר על ידי בית המשפט המחוזי בת"א.
מדובר בבחור שנפצע מפגיעת רכב כאשר רכב על אופניים חשמליים, לפני כ־7 שנים, כשהיה בן 15, ונותר נכה בשיעור 100%. הוא עבר ניתוחים ושיקום וכיום הוא מתנייד בכיסא גלגלים וזקוק לעזרה בפעולות רבות במהלך היומיום.
חברת הביטוח "שומרה", שביטחה את נהג הרכב שפגע בתובע, טענה כי לתובע יש קיצור תוחלת חיים משמעותית ולא כפי שקבע המומחה שמינה בית המשפט, שהעמיד את קיצור תוחלת חייו של התובע על כ־14 שנים - כלומר 68 שנים. לטענת חברת הביטוח, מחקרים בינלאומיים קובעים קיצור משמעותי הרבה יותר ועל פיהם תוחלת החיים של נפגע במצבו של התובע עומדת על 24 שנים בלבד מיום הפגיעה.
1 צפייה בגלריה
yk13737842
yk13737842
(עו"ד אריאל פרויליך | צילום: לירון מולדובן)
השופטת שלומית יעקובוביץ העדיפה את קביעת המומחה וחישבה את הפסדי השכר לעתיד בכ־3.3 מיליון שקל ואת העזרה והסיעוד העתידיים של התובע בכ־5.4 מיליון שקל, את ההוצאות הרפואיות על כמיליון שקל, כאשר אם מוסיפים את החישובים האחרים הרי שהתובע יפוצה ב־14 מיליון שקל בניכוי תגמולי הביטוח הלאומי בסך כ־4 מיליון שקל ותשלומים שכבר קיבל מהמבטחת בסך כ־220 אלף שקל.
עוה"ד אריאל פרויליך ושחר רום ממשרד פרויליך פרחי, שייצגו את התובע: "זה נראה סכום עתק, אבל אם פורסים אותו לעלות יומיומית של חיי אדם במצב קיצוני כזה, לעשרות שנים, אז מדובר בסכום ריאלי ואפילו נמוך".