לאוהדי בני־יהודה יש איזו הקנטה כזאת לקהל היריב שמולה. "אין יציאה", הם קוראים, כאילו הולכים להטיל עליהם מצור. ביום שני, ב־0:0 בנס־ציונה, הם קראו ככה לאוהדי יפו, ואותו דבר ביום שישי בבלומפילד, בהפסד לבני־שפרעם, אחרי הגול שקיבלו.
"אין יציאה". לא יודע, איכשהו מרחוק זה נשמע לי כמו "אין עלייה". ובאמת, אם בני־יהודה תמשיך לאבד גובה, לא רק מקצועית, אלא גם מבחינת מה שקורה שם ביציע, הם יוכלו לשכוח גם השנה מחזרה לליגת העל.
שלשום, אחרי שאנס דאבור עקץ ורץ לחגוג מולם בהתרסה, קומץ אוהדי בני־יהודה הגיבו בהשלכת חפצים ובאמירות שעדיף שלא יוזכרו כאן. ואז, בסיום המשחק, חיכו לו בחוץ.
מיותר, אומלל, ובעיקר עצוב. כי לפני המשחק בבני־יהודה דווקא הוכיחו שהם זוכרים באילו ימים אנחנו נמצאים: הכתומים עשו מחווה מרגשת למשפחת ביבס, לג'ינג'ים, כשעלו לשחק עם חולצות שעליהן הופיעו תמונות של ירדן, שירי, כפיר ואריאל, בני המשפחה החטופה בעזה. "ושבו משפחת ביבס לגבולם", היה כתוב על שלט גדול ונוגע ללב שתלו האוהדים.
הלוואי שזה הצד היחיד שהיינו רואים מהם.
ˆ ˆ ˆ
אגב, מרבית קבוצות הלאומית סיימו כבר סיבוב ראשון, מה שאומר שאפשר לסכם, ככה בקטנה.
בהנחה שקריית־שמונה לא תקבל איזה רביעייה מחר מנס־ציונה - והיא לא תקבל - היא תוכתר כאלופת החורף. חתיכת חורף היה פה. כלומר עדיין. סוער, שחור, מדכא. לא מבחינת גשמים, והאמת שגם לא מבחינת כדורגל.
ועדיין, בתוך התקופה הזאת, וההפסקה המאולצת, הקבוצה הצפונית ביותר בליגה, זו שנאלצה לנדוד ממגרשה הביתי, הצליחה לחבר הרבה 0:1 קטן למקום ראשון גדול. מי שירצה יוכל לראות בזה עוד הישג מרגש של הימים הללו.
ˆ ˆ ˆ
לא צריך לחכות למשחק נוסף כדי לדעת מי תהיה האחרונה של החורף. למשפחת שום יש ציפיות בגלקסיה מכפר־סבא שלהם, וקצת פחות סבלנות. הם היו, אגב, הראשונים העונה לפטר מאמן, ולהעביר את המושכות לעידן שום. "יותר גרוע לא יכול להיות", הוא אמר שלשום. ואם זה מה שהאיש שעל הקווים קובע, מי אנחנו ומה אנחנו.
ˆ ˆ ˆ
תוצאות המחזור 15: בני־יהודה - בני־שפרעם 1:0. אנס דאבור (70). מכבי הרצליה - עירוני טבריה 1:1. להרצליה: רום אליאס (40). דייגו ניקולאייבסקי (72) הורחק. לטבריה: נמיר אגא (98). יעקב אבבה (20) הורחק. הפועל רמה"ש - כפר־סבא 1:2. לרמה"ש: דודי תירם (50), ריצ'רד קולה (84). לכפר־סבא: פיראס תלחמי (97). אום אל־פאחם - הפועל ר"ג 0:4. גל לוי (12, 27, 62), עצמי (איתי עוזרי 55). הפועל עכו - כפר־קאסם 1:3. לעכו: גיתי סופיר (67), נתנאל חגאני (76), נאנה אקוסה־במפה (93). לכפר־קאסם: פאדי זיידאן (45+3 בפנדל). (ספי פסטרנק)