1 זו שעולה וזו שיורדת

הנסיקה של הפועל באר־שבע לעומת הנפילה של מ.ס אשדוד. אחרי שלוש רביעיות בארבעת המשחקים האחרונים, הקבוצה של המאמן אליניב ברדה הסתפקה אתמול בשלישייה, שסידרה לה ניצחון 1:3 על זו של אלי לוי.
2 צפייה בגלריה
yk13738856
yk13738856
(נכנס לעניינים. רותם חטואל עם שער חמישי בחמישה משחקים | צילום: דניאל כהן)
אשדוד, לעומת זאת, בצרות צרורות. אחרי חזרה מוצלחת מפגרת המלחמה, למרות הנסיבות הקשות, בקבוצה חשבו כבר שהם עלו על דרך המלך, אבל אז הגיעו שלושה הפסדים ברציפות על האפס, ואתמול התווסף הרביעי. אשדוד חולקת שוב את המקום האחרון עם אחותה לצרה, הפועל פ"ת.
ההתחלה הייתה דווקא אופטימית עבור המארחים, ששיחקו שוב ללא אוהדים ביציע בהוראתו של ראש העירייה: ג'ורדן בוטאקה דהר באגף שמאל, חתך פנימה וירה כדור לפינה הרחוקה של ניב אליאסי. 0:1 לאשדוד.
פעם באר־שבע הייתה נשברת מפיגור מוקדם, אבל לא בתקופה האחרונה. בדקה ה־22 הגיע השוויון של יוני סטויאנוב, שאושר רק אחרי שקיבל חותמת כשרות מה־VAR – שער שלישי מחזור שלישי ברציפות של הקשר הישראלי־בולגרי.
המהפך הושלם בדקה ה־70 כשהמחליף אנטוניו ספר הגביה מימין ורותם חטואל, שכבש חמישה שערים בחמשת המשחקים האחרונים, ניצל יציאה לא טובה של אריאל הרוש ונגח מקרוב פנימה. בלם אשדוד עוביידה חטאב הורחק (72) בצהוב שני, וספר (86) ניצל זאת כדי להבקיע את השלישי בתום מבצע קבוצתי. (אלי לוי)

2 ניצחון במתנה

אומרים ששונא מתנות יחיה, אבל במקרה של מכבי נתניה היא קיבלה באהבה גדולה את המתנות שהעניקה לה הגנת הפועל חדרה בדרך לניצחון 1:4 גדול. ואולי זה בגלל הקארמה של הקבוצה, שהשתנתה לחיוב עם חילופי המאמנים. עובדה, מאז הגעתו של גיא צרפתי נתניה סופרת כבר שני ניצחונות ברציפות והיא ממשיכה לטפס במעלה הטבלה.
קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה, הגיע מהמילואים לתמוך בקבוצתו אך נאלץ לצפות בה מפסידה. כדורגל גדול הוא לא ראה, אבל זה הספיק לחמישה שערים, רובם כתוצאה מקומדיה (או טרגדיה, תלוי את מי שואלים) של טעויות מצד שחקניו של ניסו אביטן. נתניה הייתה עדיפה מהפתיחה, אבל כבשה בפעם הראשונה רק בדקה ה־42 כשפיליפ אפולה נגח אחורה לשערו כדור חופשי שהגביה מקסים פלקושצ'נקו.
2 צפייה בגלריה
yk13738686
yk13738686
נתניה כבר עם שני ניצחונות בשני משחקים עם גיא צרפתי | צילום: עוז מועלם
זאת עוד טעות מתקבלת על הדעת, למרות שמדובר בשער עצמי, אבל שתי דקות מאוחר יותר סולימאן קוליבאלי מסר את הכדור ברשלנות אחורה, ועוז בילו הקדים את השוער גיא הרמן כדי לנגוח לרשת – כיבוש בכורה בנתניה. בדקה ה־51 הרמן הצטרף לשרשרת הטעויות כששמט כדור קרן פשוט יחסית ופלאמן גלאבוב נגח את השלישי.
החלק האחרון של המשחק היה שייך למחליפים. טוני גומס (68) צימצם מבישול של ליאור רוקח, ונפתלי בלאי (90) הצטרף לחגיגה של נתניה עם שער בכורה בליגת העל.

3 פג הקסם

בסכנין עקבו בחשש אחר הדהירה המפתיעה של בני־ריינה לאורך כל הסיבוב הראשון, וראו איך הקבוצה הקטנה והצנועה לוקחת מהם את ההגמוניה במגזר. אבל לפחות על פי המפגש ביניהן אתמול, הנציגה הוותיקה הוכיחה שהיא עדיין הבכירה מבין השתיים. אחרי ההפסד לחדרה במחזור האחרון, החבורה של סלובודן דראפיץ' חזרה למסלול הניצחונות עם 0:1 קטן בגרין, ששווה לפחות זמנית את המקום השביעי – שלוש נקודות פחות בלבד משרון מימר.
בריינה מתחילים לרדת מעט לקרקע, ואחרי פתיחה מסחררת לעונה הם סופרים הפסד שני ברציפות ושלושה משחקים ללא ניצחון. האם צבירת הנקודות המוקדמת תשמש אותם בסופו של דבר במאבקי התחתית? קשה לדעת, כשהליגה כל כך צמודה והרמה בין רוב הקבוצות די דומה.
האורחת הייתה עדיפה, ורק הצלות של גד עמוס שמרו את ריינה במשחק – עד הדקה ה־82, אז הקשר הצעיר סאהר תאג'י מצא את עצמו חופשי ברחבה, גילגל את הכדור לרשת וסידר לקבוצתו ניצחון שני בשלושה משחקים.
אגב, באופן די נדיר בליגת העל, דראפיץ' פתח עם הרכב על טהרת ישראלים – ורק במחצית השנייה הכניס את אדריאן פאון. והאמת, כשיש לך בקבוצה לא מעט שחקנים מקומיים כישרוניים, אין סיבה לא לתת להם צ'אנס על חשבון זרים בינוניים.

4 אחרונים לא חביבים

זה היה הצ'אנס הגדול של הפועל פ"ת, האחרונה בטבלה, לעצור את רצף ההפסדים. זו גם הייתה ההזדמנות הגדולה של הפועל ירושלים להמשיך במומנטום החיובי – ובסופו של דבר היא הייתה זו שעמדה במשימה עם ניצחון 1:2.
כר הדשא בפ"ת לא עומד בקצב המשחקים המטורף עליו ונראה לא טוב, מה שאפשר לומר גם על הקבוצה של עופר טסלפפה, שחסר את רם לוי ואיתי שכטר הפצועים וסיפסל את השוער היווני ניקוס ינאקופולוס, שקיבל כבר הוראה לחפש קבוצה אחרת.
הפועל ירושלים פתחה את המשחק חזק יותר, אבל מה שעזר לה במיוחד זו ההרחקה של גולן בני כבר בדקה ה־17. פ"ת שילמה את המחיר במזומן ודקתיים מאוחר יותר סדריק דון ניצל יציאה לא טובה של רן חשפיה ובעט פנימה. על סף הירידה להפסקה כארם זועבי הכפיל את התוצאה, וזה למעשה גמר את סיפור המשחק.
השחקנים של זיו אריה השתלטו על המגרש, ואילו המארחת התקשתה לצאת קדימה בזמן שאוהדי פ"ת המתוסכלים קראו לטסלפפה להתפטר. קצב המשחק ירד, אבל החילופים של פ"ת השתלמו כי עידו דוידוב (83) הצליח לצמצם את התוצאה. זה לא הספיק לעולה החדשה, שתקועה במקום האחרון בטבלה, וגם לא למאמן שלה שצפוי לשלם את המחיר על חמשת ההפסדים ברציפות ולקבל הודעת פיטורים. (לירן ביטון)
משחקי הערב. דו־קרב כפול בין חיפה לת"א: הפועל חיפה – מכבי ת"א (20.00), הפועל ת"א – מכבי חיפה (20.30). לפני כן (19.45): בית"ר ירושלים – מכבי פ"ת.