הבוקר, 1 בינואר, ייכנסו לתוקף שורה של שינויים במסים, אף כי לדברי בכירים במשרד האוצר, עדיין יהיה אפשר לבטל אחדים מהם רטרואקטיבית, בעיקר את אלה הנקשרים לתשלום משכורת חודש ינואר שתשולם רק בתחילת חודש פברואר.
עם זאת, טרם הוגשו הצעות כלשהן שימנעו את תשלום נקודות הזיכוי החדשות לגילי 18-12 או הקפאה של מדרגות מס הכנסה, שימנעו את שינוי התקרות של תשלומי המס בראשית השנה החדשה.
למרות הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא יועלו מסים בשנה הקרובה, תהיה העלאה של מסים אחדים הבוקר, וכמו כן תימשך אי־העלאת מסים בתחומים אחדים ובראשם המסים על המשקאות הממותקים ועל הכלים החד־פעמיים, שהשר בצלאל סמוטריץ' האריך את הוראת השעה להפחתת המס עליהם רק בשבוע האחרון.
חלק משינויי המסים הבוקר נובעים מחקיקה לפני שנים אחדות, במסגרת מתווים שנקבעו למספר שנים. אלה יגרמו לשינויים מהותיים בשורה של מסים, בהם מהעיקריים במשק. בין השאר מדובר גם במספר הטבות, כמו זיכויים נוספים ממס הכנסה לציבור להורים עובדים לילדים.
אלה השינויים במסים שייכנסו לתוקף כבר הבוקר:
מיסוי רכב: מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה מ־20% ל־35% ומס קנייה על רכב פלאג אין יעלה מ־55% ל־83%. עליית מס הקנייה צפויה לייקר את המכוניות הללו באלפי שקלים.
רפורמת עסק זעיר: עסקים עם מחזור של עד 120 אלף שקל יוכלו לנכות הוצאות בשיעור נורמטיבי של 30% מבלי להציג חשבוניות, כפי שנדרש עד היום.
רפורמת חשבוניות ישראל: רשות המסים תנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות בעסקאות של עד 25 אלף שקל. יצוין שיישום החלטה זו לא יבוצע הבוקר, אלא נדחה כבר מינואר ל־1 באפריל. יצוין כי הצגת מספר הקצאה היא תנאי לקיזוז מע"מ. ההוראה הזאת תחייב כל עסק לבקש מראש אישור מרשות המסים לביצוע עסקה (בין עסקים, לא בקנייה על ידי צרכן) בהיקף העולה על 25 אלף שקל.
נקודות זיכוי להורים: הורים לילדים בגילים 18-12 יהיו זכאים לנקודת זיכוי נוספת במס (1 לאב ו־1 לאם). נקודת הזיכוי עומדת כיום על 235 שקל, והיא תועלה בחודש ינואר על פי חישוב שייעשה בביטוח הלאומי, על סמך נתון האינפלציה הסופית של שנת 2023.
רכב דו־גלגלי: מס קנייה על רכב 400-125 סמ"ק יעלה מ־40% ל־50%. תוקפה של ההפחתה במס לרכב של עד 125 סמ"ק, מ־40% ל־25%, יוארך ל־3 שנים.
טרקטור משא: מס קנייה על טרקטור משא חשמלי יירד מ־20% ל־12% (כפוף לעמידה בתנאים בחוק). מס קנייה על טרקטור משא המונע בבנזין יישאר 12%.