טורקיה הודחה מהמקום הראשון ואל מחוץ לעשירייה המובילה של היעדים שאליהם נסעו הישראלים ברבעון האחרון של 2023 ואילו הפטור מוויזה הפך את ארה"ב ליעד הפופולרי ביותר ברבעון הרביעי של השנה שחלפה. כך עולה מנתוני חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל פספורטכארד.
מנתוני החברה עולה כי לאורך כל 2023 יוון הייתה היעד המועדף לטיסות על ישראלים. אחריה: טורקיה, איטליה, קפריסין, ארה"ב, מצרים, ספרד, איחוד האמירויות, צרפת ובריטניה.
כאמור, באוקטובר עד דצמבר נרשם שינוי במגמה וארה"ב הפכה ליעד שאליו טסים הכי הרבה ישראלים, כאשר לטורקיה נרשמה ירידה של 92% במספר הטסים. יעד נוסף שירד ברבעון האחרון הוא איחוד האמירויות, ובמקמו בלטה קפריסין.

"סופר ספיר" רכשה רשת מיני מרקטים בבתי דיור מוגן

רשת הסופרים "סופר ספיר", בבעלות האחים הירושלמים אורן ונועם ספיר, ממשיכה להתרחב. הרשת, שמפעילה מעל 30 סניפים ברחבי הארץ תחת הפורמטים "סופר ספיר" ו"נטו חיסכון", רכשה את הבעלות המלאה על רשת המיני מרקטים "שירי גינזברג" המפעילה 11 סניפים בבתי דיור מוגן לשירות הדיירים. "סופר ספיר" הוקמה כרשת דיסקאונט בשנת 1996 בירושלים וכיום פועלת מקריית־שמונה ועד שדרות. בספטמבר פתחה סניף חדש בנהריה. רשת "שירי" מצויה בשליטת שירי גינזברג ואביקם זינגר, שבבעלותו גם חברת "זינגר סחר ושיווק" – חברה ותיקה המשווקת פיצוחים, פירות יבשים ומשקאות. את הצדדים ייצגו עו"ד יואב הריס ועו"ד דרור שלו. בעסקה תיווכה חברת DK2 Capital בבעלות עו"ד אודי דנהירש, שחף קפלן ורוני ארג'י.