היבואנית שסטוביץ' הודיעה לרשתות השיווק שתייקר ב־1 בפברואר 15% ממוצריה ב־2% עד 20%. מדובר בהתייקרות שהחברה תיכננה לאחרי החגים (נובמבר) ונדחתה בעקבות המלחמה, שעדיין נמשכת. בין המותגים שמתייקרים: אג'קס ב־20%, סלים דליס ב־15%, ריו מארה ב־5% ומוצרי טיפוח הגוף של פלמוליב ב־17%.
בין המותגים ששסטוביץ' מייבאת אפשר למצוא את ברילה, ריו מארה, קולגייט, פלמוליב, ספיד סטיק, אורז טילדה, משקה שיבולת שועל אוטלי, נוטרוג'ינה, רבלון ומאסטר שף (מותג שחלקו מיוצר בארץ). רוב הרשתות עדיין לא קיבלו את ההודעה על התייקרות משסטוביץ'.
"הם לא שולחים יותר מחירון, אלא עורכים פגישות פרונטליות בהן יודיעו על ההתייקרויות", מסרו ברשתות. "שהצרכנים יידעו: אין מותג של שסטוביץ' שאין לו תחליף. כל מותג ומותג של שסטוביץ' - יש לו תחליף זול יותר. כל מותג. אפשר להשתמש במשחת שיניים שונה, סבון אחר, פסטה אחרת. אם מייקרים: תקנו תחליפים".
זאת תהיה ההתייקרות השלישית של החברה בשנתיים האחרונות. במאי החברה ייקרה 15% מהמגוון שלה ב־6%-20%. פסטה ברילה התייקרה ב־10%, תה פמפדור התייקר ב־10%, צ'וקטה חטיפי שוקולד התייקר ב־15%, חטיף בריאות פרי התייקר בעד 10% ומיונז מאסטר שף התייקר ב־8%. החברה טענה אז כי המוצרים התייקרו בשל עליות מחיר שהשיתו עליה הספקים בחו"ל ובשל עלייה בשער המטבע. עוד קודם לכן, ביולי 2022, העלתה מחירים של מותגים כריו מארה וצ'וקטה.
ברשתות טוענים שגם החברות יכין (זנלכל) ובית השיטה, שמופצות על ידי אסם, יעלו את מחיריהן. יכין תייקר את כל שימורי ורטבי העגבניות, וכן את מחירי כל שימורי הירקות שלה (תירס, חומוס, אפונה ועוד) ב־5%־15%. בית השיטה תייקר את כל המגוון זיתים, מלפפונים חמוצים ושמן זית שלהן ב־5% עד 16%. חרוזית למשל תתייקר ב־12%. בשוק מצפים להתייקרויות גם בדיפלומט (מוצרי ג'ילט וסטארקיסט) שבינתיים לא הודיעה על התייקרות.