חג המולד לא עשה סדר בפרמייר־ליג – אלא רק העמיק את הטירוף. ליברפול עוד יכולה לפתוח פער קטן הערב (22.00), כשתארח את ניוקאסל, אבל עד אז, שלוש נקודות בלבד מפרידות בין המקום הראשון לחמישי: ליברפול (42, משחק חסר), אסטון וילה (42), מנצ'סטר סיטי (40, משחק חסר), ארסנל (40), טוטנהאם (39).
אבל אם עוד לא ברור מי תהיה המנצחת הגדולה של הכריסמס – זה תלוי ביורגן קלופ ושחקניו – אין ספק בנוגע למפסידה. דווקא אחרי ה־1:1 במשחק העונה מול ליברפול באנפילד, ארסנל ככל הנראה הרסה לעצמה את העונה תוך שלושה ימים. המשחקים מול ווסטהאם ופולהאם היו זהים: דרבים לונדונים נוחים יחסית, מפגשים בהם ארסנל שלטה לחלוטין, ובשניהם היא נעקצה והפגינה חוסר חדות מדהים. ווסטהאם ניצחה 0:2, פולהאם השיגה אתמול 1:2. ארסנל הייתה יכולה להיות ראשונה בפער יפה הבוקר, ובמקום זאת נראה שהיא שוב נחנקת, כמו בשנה שעברה, אחרי חצי עונה חזקה.
מה שהתותחנים איבדו זו יכולת ההכרעה. ניצחון בודד בששת המשחקים האחרונים, בשלושה מהמשחקים בהם לא ניצחה היא איבדה יתרון, כולל אתמול, ובעיה גדולה מאוד בהתקפה, שמדגישה את התקופה החלשה של הברזילאים גבריאל ז'סוס וגבריאל מרטינלי. זה עוד לא אבוד, אבל ארסנל לא נותנת הרגשה שתחזיק מעמד במאבק האליפות הזה. עוד אתמול: טוטנהאם – בורנמות' 1:3.

היה שווה לנסוע

המסע מהגליל העליון לאילת הוא הארוך ביותר בלו"ז של הקבוצה הצפונית בליגת העל בכדורסל. אתמול הנסיעה חזרה הייתה שמחה במיוחד, בזכות ניצחון 73:80 בחוץ שנתן לקבוצה של ברק פלג אוויר. במציאות המלחמה, היא זו שמתמודדת עם התנאים הקשים ביותר ואפילו לא יכולה לארח או להתאמן בבית, אבל פלג מוציא את המקסימום עם שלושה ניצחונות משבעה משחקים. לאילת (5:2) הולך קשה יותר.
ליאור קררה קבע שיא קריירה של 26 נקודות והוסיף שבעה כדורים חוזרים. אילת, עם שבעה שחקני רוטציה בלבד לאור המחלה של אנדרו סמית' והפציעה של עמית זיס, קיבלה 18 מאלייז'ה סטיוארט.
עוד לפני המשחק, הקבוצה מהגליל קיבלה עוד חדשות טובות עם ההחתמה של זר שלישי, הסנטר הריסון הנדרסון (26, 2.11). (סתיו איפרגן)
נשים. הערב (19:00) במחזור השביעי בליגת העל: לב ירושלים - רמלה, ראשל"צ - פ"ת, רמה"ש - אס"א ירושלים, חיפה - חולון, אשדוד - ר"ג (18:00). (רענן וייס)