דווקא על רקע הפריחה האחרונה של עילאי חג'ג', אלעד מדמון, עומר סניור וענאן חלאילי, כוכבים בהתהוות שהולכים להיות הפנים של הכדורגל שלנו בשנים הקרובות; דווקא על רקע הכיבושים הבלתי פוסקים של אחד, ערן זהבי, ווינר גם בדמדומי הקריירה שלו; דווקא על רקע כל אלה אולי כדאי להתעכב על דור תורג'מן. הוא היה יכול להיות במקום קצת אחר היום. כלומר, כדאי היה שיהיה במקום אחר.
תורג'מן הוא חלוץ העתיד שלנו. לא רק של מכבי ת"א. סוג של נכס לאומי שכדאי לעקוב אחריו ולטפח. על מה שיש לו ברגליים אי־אפשר להתווכח. מגוון איכויות משוגע. שליטה, כוח, מהירות. משחק עם הגב לשער ועם הפנים. עקשנות, חזרה להגנה.
וזה לא רק הכדורגל. זה גם האופי. חוצפה מהסוג שמתאהבים בה בקלות. זוכרים איך ניסה להקשית מעל יאן זומר האגדי משווייץ מחצי מגרש? חלוצים יכולים לעבור קריירה שלמה ולא לנסות. בלי שמחשבת הקשתה כזאת תחלוף להם בראש.
והניסיון. ילד בן 20 עם רקורד של שלבי הכרעה בטורנירים בינלאומיים נגד טובי הכדורגלנים בעולם לגילו. בכולם הוא החוד שעליו בונים. במשחקי הנבחרת האחרונים, שווייץ ורומניה, כבר נדמה היה שנעשתה אליו העברת מקל מסודרת כחלוץ העתיד, כחלוץ הפותח.
אז להתבסס על דקות פה או שם במכבי? לא יודע, אני לא סגור שזה בשבילו. בטח זה לא מספיק.
אני לא בא אליו בטענות לרגע על זה שכבר שכחנו מתי כבש לאחרונה, איפשהו לפני המלחמה. חלוץ צריך את הביטחון שלו. צריך את הדקות שלו. צריך לדעת ולהרגיש שבונים עליו. צריך הרכב. צריך 80 דקות על המגרש גם כשלא הולך. ככה זה חלוצים. אחרי שנייה שבמקרה זה הולך, הכל ילך.
אבל מכבי ת"א רצה יפה. סוגרת סיבוב מעולה. 11 ניצחונות רצופים. אז הכל טוב.
לא מבחינת דור תורג'מן. ולא מבחינתנו, אלה שרוצים לראות יום אחד את חלוץ העתיד הישראלי מתפתח ונהיה מפלצת. מוביל אותנו לאנשהו גם בנבחרת הבוגרת.
זוכרים, בקיץ האחרון, במונדיאליטו, איך סיבסב את הגנת ברזיל, עשה להם ברזיל בדרך ל־2:3 ולחצי הגמר? אני לא יכול שלא לחשוב איפה היה נמצא חלוץ ברזילאי צעיר, מוכח, שהיה עושה כזה דבר – הביקוש שלו בעולם, הרספקט שיקבל אצלו במדינה.
תורג'מן הוא חלוץ שלא גדל כל יום. בטח לא במדינה שאיכשהו עוד מתבשמת מהאדים של ערן זהבי. אבל זהבי, גדול ככך שיהיה, לא יהיה פה לנצח. כך שזה צריך להיות אינטרס ברור של מכבי ת"א שתורג'מן ישחק יותר. שיגדל יותר. זה לא קורה. לא בקצב הראוי לחלוץ שבקיץ האחרון היה שם לוהט בישראל ובעולם.
יש לי תחושה שמכבי ת"א זה לא המקום בשבילו.