נגיד בנק ישראל הימר אתמול על הפחתת ריבית מפתיעה ואמיצה למדי, בתנאים קשים. ברקע שוררת עדיין אינפלציה שחורגת מהיעד, קיימים איומים ממש מהיומיים האחרונים של יבואנים להעלות מחירים, החות'ים מסכנים ומייקרים את היבוא לישראל, והממשלה עושה סימנים שממש לא בוער לה לייצר תקציב חדש, מלווה בקיצוץ בהוצאות ובמסים חדשים, שמותאם לימי מלחמה וגירעון עצום.
וכך, בעוד שבמשך 12 ימים חילק שר האוצר יותר משמונה מיליארד שקלים מכספי המדינה, בעיקר למי שהוא חפץ ביקרם, חבט במשך דקות ארוכות לפנות ערב אתמול הנגיד בממשלת ישראל. הפרופסור ירון העמיד את חבריה במקומם והטיף להם כיצד יש לנהוג בעת הקשה הזאת – מלחמה שמעבר למחיר היקר מאוד של הרוגים ונפגעים שהיא גובה, היא מאיימת בשל מדיניות הממשלה הכושלת בתחום הכלכלי גם על יציבות כלכלת המדינה.
אם יש מי שטרם הבינו את האזהרות החמורות, אמר הנגיד: "אי־התמודדות כעת בהתאמת התקציב עם קיצוצים בהוצאות ובמשרדים מיותרים והגדלת הכנסות לאור צורכי המלחמה – עלולה לעלות למשק הרבה יותר בהמשך. אין ארוחות חינם".
לעומתו שר האוצר לא מגלה עדיין אחריות מספקת להציל את המשק ומעדיף לחלק כספים להגברת הזהות היהודית, וממתין – בניגוד גמור לנגיד - בכל החלטה שלו ממש לרגע האחרון. הסיכויים שהשר ייענה להצעות הנגיד לסגור משרדי ממשלה, לבצע קיצוצים כואבים בתקציב ולהעלות מסים, דומים לסיכויים שיודיע יומיים מראש לשר האנרגיה החדש, אלי כהן, על החלטתו בעניין מחירי הדלק בחודש הבא.