מה נשמע, ברק בכר? סלח לי על חוסר הרשמיות, פשוט בכדורגל הישראלי לא נהוג לומר Coach. ליגת העל, זוכר? אני יודע שזה מבאס לחזור לכדורגל שלנו, בטח בתקופה האיומה שאנחנו נמצאים בה. אני גם די בטוח שאתה תהיה בסוף מאמן נבחרת ישראל. אבל בינתיים אלון חזן עדיין כאן, ויוסי בניון משוכנע שנעלה ליורו, אז בוא ניתן להם להשלים את המשימה בהצלחה.
אנחנו בחודש ינואר, שנה חדשה, עונת נדידת השחקנים בליגה, ולאט־לאט נתחיל לראות ריבים עם בעלי מועדונים ופיטורי מאמנים כמו פטריות אחרי הגשם. אז במקום לחכות להצעה (שאפשר לסרב לה) מאירופה הקלאסית, יש לי הצעה משלי בשבילך – תחזור לאמן פה בליגת העל.
אבל אתה שומע? אתה לא צריך קבוצה גדולה, לא את מכבי חיפה המגמגמת או את מכבי ת"א. גם לא את הפועל באר־שבע, תן לאליניב ברדה להתאושש. אני אפילו לא מבקש שתבוא לקבוצה שלי, הפועל ת"א, למרות שבהחלט זה מפתה וגורם לי להתרגשות רק לחשוב על זה. כי אתה הרי אולי המאמן היחיד שיכול להחזיר את האדומים לאותם ימים מופלאים ובלתי נשכחים של דרור קשטן ואלי גוטמן.
אני אומר בדיוק הפוך, בוא לפריפריה. בוא לקבוצות הקטנות, תניף את מטה הקסם ותהפוך אותן לגדולות. אגב, אין צורך בחליפה. תרגיש חופשי, מותר לך לבוא גם עם כפכפים ומכנסיים קצרים. אתה אפילו לא חייב ג'ל בשיער.
ואם אתה צריך עוזר מאמן ויד ימין במקום גיא צרפתי, שעושה חיל במחזורים האחרונים ומחזיר לחיים את מכבי נתניה, יש לי רעיון מקורי בשבילך – קח לידך את ישראל קטורזה, הוא גם ככה מסתובב איתך לא מעט. אולי לא תיקחו צלחת או תניפו גביע, אבל דבר אחד בטוח: יהיה משעשע מאוד במסיבות העיתונאים אחרי הפסד לבני־ריינה.
ברק, תחזור הביתה, לאנשים החמים, איפה שמנגבים חומוס עם פיתה ומפצחים גרעינים שחורים. תן לנו לחזור וליהנות מגאונות הכדורגל שלך, משיטות המשחק שלך – ממך. מאמן גדול אתה כבר, עכשיו אתה יכול להעניק קצת מהקסם שלך חזרה ללב שלנו.