כשהכל מתחבר, מכבי ת"א שוכחת מהכל: המלחמה בארץ, מרד הזרים סביב השכר, הגלות בבלגרד. כשזה קורה, היא פשוט קבוצת כדורסל מצוינת. אחרי שהפסידה בשנה שעברה בפלייאוף למונאקו בסדרה צמודה, והובסה בחוץ 107:79 בסיבוב הראשון, אמש הקבוצה של עודד קטש הוכיחה לעצמה שהיא מסוגלת להתמודד עם היריבה החזקה כשניצחה אותה 83:93. בגלל איכות היריבה ולמרות המחצית הראשונה האדירה, החשש מהיעלמות היתרון היה כל הזמן באוויר, בעיקר בדקות הפתיחה החלשות של הרבע השלישי (בהן מונאקו רצה 0:11), אבל למכבי היה מספיק שקט נפשי כדי לשמור על הניצחון.
1 צפייה בגלריה
yk13744426
yk13744426
(בראון בדרך לשתי נקודות, אתמול | צילום: Dragan Tesic and Djordje Kostic)
כאשר אפשר לסמוך על תפוקה קבועה משחקנים שאינם במדרגת הכוכבות הגבוהה ביותר, זה משנה את כל העונה. לורנזו בראון איבד קצת מהטאץ', בעוד ווייד בולדווין חסר יציבות, אבל בשביל זה יש שחקנים כמו בונזי קולסון (27 נקודות, 16 מהן במחצית הראשונה) ורומן סורקין ששודרג לחמישייה. גם רפי מנקו תרם שלוש שלשות קריטיות שעצרו את הסחף ברגעים הבעייתיים. לא היה למכבי עומק מהסוג הזה בשנה שעברה – נכון, אותם שחקנים היו בסגל, אבל לא תרמו באותה צורה. היבט משמעותי, כמו גם 11 מ־24 משלוש, ורק חבל שג'ון דיברתולומאו שלא שותף נמצא במגמת נסיגה רצינית.
עוד קלעו למכבי: בולדווין ובראון 12, מנקו וסורקין (9 ריבאונדים) 9, ניבו 8, בלאט 7, ווב 6, ריברו 3.
האתגר האירופי של הפועל חולון יעלה הערב (21.00) מדרגה, כאשר תארח בהונגריה את אוסטנד הבלגית למשחק הראשון בפלייאין בליגת האלופות של פיב"א (סדרה של הטוב מ־3). במסגרת מסע הנדודים האירופי שלה, כתוצאה מהמלחמה, חולון נאלצה לעבור לאולם בעיר סומבטהיי, מאחר שהאולם בבירת לטביה ריגה, בו השתמשה עד כה, לא היה פנוי. ניב משגב הפצוע ייעדר.
ביורוקאפ, הפועל ת"א תקווה להתאושש מההפסד לקריית־אתא שקטע לה רצף של 11 ניצחונות בכל המסגרות, עם משחק בבלגרד מול וולבס הליטאית (19.30). האדומים מדורגים במקום השני בבית (2:10), וולבס במקום השביעי (8:4). תומר גינת החלים ויחזור אחרי חמישה משחקים בחוץ, אבל הסגל יהיה קצר מאוד – ג'ייקובן בראון, ג'יילן הורד ובראיין אנגולה עדיין פצועים, ושחקני הרכש וויל קאמינגס ודז וולס לא היו רשומים בקבוצה במועד המקורי של המשחק שנדחה.
לאומית. מחזור 7: אשקלון - מכבי חיפה 90:102, רמה"ש - רעננה 82:76, כפר־קאסם - נהריה 79:101, רחובות - צפת 78:99, מכבי ראשל"צ - נתניה 75:68. (ספי פסטרנק)

השלישי שעוזב: בני לם

עם סיום הסיבוב הראשון, מאמן שלישי בליגת העל סיים את תפקידו. מכבי פ"ת הודיעה אתמול כי הגיעה להבנות עם בני לם על סיום תפקידו לאחר קצת יותר משנה. מהקבוצה נמסר: "מכבי פ"ת מודה לבני על תקופה נהדרת ועל עליית הליגה בשנה שעברה ומאחלת לו הצלחה בהמשך".
המועמד המוביל להחליף את לם הוא רן קוז'וך, שהחליף אותו בעונה שעברה במכבי נתניה. (לירן ביטון)

מחאג'נה סירב לפלסטין

עמיד מחאג'נה (27) ועלאא אלדין חסן (23), המשחקים בישראל, הוזמנו לסגל המורחב של נבחרת פלסטין לקראת אליפות אסיה, שתצא לדרך בעוד תשעה ימים בקטאר. מחאג'נה הודיע יחד עם קבוצתו הפועל אום אל־פאחם שהוא מסרב לזימון. חסן, לעומת זאת, נענה בחיוב ועשוי בשל כך לסיים את דרכו בבני סכנין. (שמעון אלבז ולירן ביטון)
בית"ר ירושלים. הקשר עדי יונה (19) האריך את חוזהו עד סיום עונת 2027/28. (נדב צנציפר)