1. רוח דרומית

בשקט בשקט, בלי שנרגיש, הפועל באר־שבע כבר במקום השלישי. נכון שאחרי שיושלמו משחקי המחזור היא יכולה לנשור לחמישי, אבל דבר אחד בטוח – הקבוצה של אליניב ברדה שמה את המשבר של תחילת העונה מאחוריה.
1 צפייה בגלריה
yk13744322
yk13744322
(סטויאנוב מוקף בשחקני חדרה, אתמול | צילום: דניאל כהן)
אחרי הרביעיות והשלישייה במחזורים האחרונים באר־שבע הסתפקה הפעם ב־0:2 סולידי על הפועל חדרה, אבל זה היה משחק בשליטה מוחלטת שלה, שבאה לידי ביטוי בשערים רק אחרי ההפסקה. אנטוניו ספר (50) הבקיע את הראשון בבעיטה אדירה מרחוק, וגיא בדש (67) השלים במבצע יפהפה וכדור מסובב לפינה הרחוקה. בין לבין הורחק ניב גוטליב (57), מה שהקל על באר־שבע את המלאכה.
אלעד מדמון, הסטאר החדש של חדרה, לא הבקיע הפעם – ובלעדיו אין לקבוצה שלו מה למכור. עכשיו מחכה לניסו אביטן וחבורתו סדרת משחקים מאתגרת מול מכבי ת"א, בית"ר ירושלים והפועל חיפה, וזה לא הולך להיות יותר פשוט.

2. קינוח צרפתי

ניצחון שלישי ברציפות, מאזן מושלם והכפלת כמות הנקודות של הקבוצה – גיא צרפתי לא יכול היה לבקש פתיחת קדנציה טובה יותר במכבי נתניה. אתמול זה כמעט ברח לו מבין האצבעות עם שער שוויון של בני ריינה בדקה ה־81, אבל השחקנים שלו התעשתו, כבשו פעמיים בתוספת הזמן וניצחו 1:3 בחוץ. מי אמר אופי?
נתניה שלטה מהפתיחה, עלתה ליתרון מבעיטה חופשית נהדרת של נאסים וואמו (38), וריינה נראתה לא במשחק. במקום לממש את הדומיננטיות ולהגדיל את היתרון, איפשרה האורחת לקבוצה של שרון מימר לחזור עם שער בהפקת המחליפים: שלומי אזולאי הגביה לקוסטה שקבע1:1 , תשע דקות לסיום. זה הרגיש שהמשחק בדרך לחלוקת נקודות, אבל אז המחליפים של צרפתי הביאו לו את הניצחון: לירן רוטמן (92) עם פעולה אישית טובה, ובר כהן (95) סידרו לאוהדים פינאלה דרמטית במיוחד.
נתניה עם 18 נקודות נראית בדרך למעלה, בעוד ריינה, שפתחה את העונה נהדר, סוגרת הפסד שלישי ברציפות וכבר אפשר לדבר על עייפות חומר ומשבר. (שמעון אלבז)
משחקי הערב. הפועל ירושלים – מכבי פ"ת (19.00), הפועל ת"א – בני־סכנין (19.45), מ.ס אשדוד – מכבי ת"א (20.00), הפועל פ"ת – מכבי חיפה (20.15).