ועדת הכספים קיימה אתמול דיון בעניינם של עסקים ישראלים שקיימו פעילות עסקית ברצועת עזה, ובעקבות המלחמה אינם יכולים לגבות את חובותיהם ולא לקבל בחזרה סחורה שבבעלותם. היו"ר ח"כ משה גפני: "פנו אלי סוחרים שהמדינה עודדה אותם להעביר סחורה לעזה ונותרו ללא מענה נוכח המלחמה". במהלך הדיון עלה כי יש עסקים שהעבירו חומרי גלם עבור ייצור מוצרים במפעלים ברצועה ואיבדו את כלל הסחורה. עוד עלה כי לגבי סחורות שנמכרו לרצועת עזה, בקרוב יגיע מועד תשלום מע"מ על סחורות אלו. במהלך הדיון הוערכו סכומי ההפסד בעשרות מיליונים עד 200 מיליון שקל. על רקע הדברים, קראו חברי הוועדה לאוצר לקצר את התקופה הקבועה ולהכיר בחוב אבוד לעניין מע"מ לאחר תקופה של כשלושה חודשים, מה שיאפשר לעסקים אלה להיות פטורים ממע"מ באופן מיידי. הוועדה ביקשה גם מהאוצר תשובה לגבי מתווה חדש לגבי עסקים שהסחורה שלהם בעזה.

ינקי קוינט מונה למנהל זמני של רשות החברות

השר דודי אמסלם הודיע אתמול כי ימנה את יעקב (ינקי) קוינט, שמכהן כיו"ר מקרקעי ישראל, לממלא מקום מנהל רשות החברות, וזאת עד לבחירת מנהל קבוע לרשות. קוינט (50) כבר ניהל את רשות החברות הממשלתיות בין השנים 2017 ל־2020. המינוי מגיע לאחר ההתפטרות של מנהלת הרשות מיכל רוזנבוים, לאחר המאבקים הממושכים שהיו לה עם השר אמסלם.

פורשים: ציון בלס משטראוס, בני גרינאפל מעידן 2000

ציון בלס, מנכ"ל חברת הקפה הבינלאומית של שטראוס, פורש לאחר 6 שנים בתפקיד ולאחר 30 שנה בחברה. הוא ימשיך כיועץ לחברה. במקביל, מנכ"ל שטראוס שי באב"ד החליט על התמקדות בפעילות הקפה בברזיל, שם שטראוס היא החברה המובילה, במגמה להתרחב לתחומים נוספים מתוך כוונה להשתמש במערך ההפצה שיש לשטראוס בברזיל.
בני גרינאפל, מנכ"ל רשת הצעצועים עידן 2000, פורש לאחר 9 שנים. לרשת יש למעלה מ־80 סניפים. ההערכה היא כי את הרשת ינהלו בעליה, ציון חזן ושי סבג.