עדי שבתאי הקימה את A-Fitness, סטודיו בוטיק לנשים לאימוני פונקציונלי, קיקבוקסינג, עיצוב וחיטוב, לפני 3 שנים. עד המלחמה המקום עבד היטב, אבל כמו כולם גם היא נפגעה קשה מאז 7 באוקטובר.
שבתאי: "אין ספק שלמלחמה יש השלכה ישירה על תפעול ותפקוד העסק - הייתי כבר אחרי חודש של חגים, שבו הרבה מהמתאמנות בסטודיו עוצרות את המינוי ונוסעות לחופשה. התחלתי להתכונן לחודש שבו חוזרים לשגרה. כשפרצה המלחמה, באופן כמעט מיידי, נרשמה ירידה משמעותית בהכנסה ונוצרה אי־ודאות בנוגע לחלק מהמתאמנות כי רובן סטודנטיות באוניברסיטת אריאל, שזהו גם קהל היעד העיקרי שאליו אני פונה. במקביל, צומצמה מכסת כוח האדם כששתי מאמנות שהעסקתי גויסו למילואים".
1 צפייה בגלריה
yk13747762
yk13747762
(עדי שבתאי)
לדבריה התחושה הכללית היא שמשאירים את העסקים מאחור. "עצוב לומר אבל יש תחושה שהמדינה לא ממש עוזרת לעצמאים, אז אני לא מצפה הרבה מהמדינה. יכול להיות שאקבל פיצוי מסוים, אבל אני לא מאמינה שזה יספיק. זה צריך להיות הרבה יותר מכסף. למשל, הקלות במיסוי, מע"מ וביטוח לאומי בהתאם למשך הזמן שהמלחמה מתקיימת. אפילו סיוע במימון שירותי ייעוץ עסקי ושיווק לא פחות חשוב לעסקים קטנים כמו שלי שנפגעו וזקוקים נואשות לעזרה בכל החזיתות לפני שכולנו ניעלם".
תקציר מנהלים
העסק: A-Fitness - סטודיו אימונים לנשים
עובדים: 3, כרגע עובדת אחת
הנזק: ירידה של כ־36% בהכנסות מתחילת הלחימה
פיצוי: "אין החזרים באופק לצערי"