1 שנת שמיטה

אכזריים הם החיים של מאמן כדורגל, אבל לפעמים גם מפתיעים. עופר טסלפפה כבר היה עם רגל וחצי מחוץ להפועל פ"ת אחרי רצף של חמישה הפסדים, אבל במועדון הבינו שאף מאמן לא יצליח לאושש את הקבוצה בזמן קצר עד למשחק נגד מכבי חיפה, והחליטו לתת לו הזדמנות נוספת. והתוצאה: הפועל פ"ת לא הייתה רחוקה מניצחון סנסציוני על האלופה, שהצליחה בקושי רב לחלץ נקודה (2:2).
2 צפייה בגלריה
yk13746063
yk13746063
(ציון 100 בדרמה. שחקני הפועל ת"א חוגגים שוויון עמוק בתוך תוספת הזמן | צילום: עוז מועלם)
על הנייר זה היה אמור להיות ניצחון קליל לחיפה, אבל טסלפפה לקח את הצ'אנס בשתי הידיים והקבוצה שלו נזכרה לשחק כראוי למקום שלה בליגה הבכירה, ללא רגשי נחיתות. האורחים אומנם שלטו בפתיחה והחזיקו יותר בכדור, אבל הם לא היו מספיק מדויקים והצליחו לכבוש רק לקראת סיום המחצית הראשונה (41), מריבאונד של שון גולדברג אחרי נגיחה של לורנצו שימיץ' למשקוף.
האם הסכר נפרץ והירוקים בדרך לניצחון קליל? לרועי אלימלך, שמושאל ממכבי חיפה להפועל פ"ת, היו תוכניות אחרות. דקה בתוך תוספת הזמן הוא כבש שער שוויון ועם פתיחת המחצית השנייה (50) השלים מהפך אדיר. שלושה שערים יש למגן הצעיר העונה, וכולם מול קבוצת האם שלו.
מכבי חיפה ההמומה ניסתה להשוות ומסאי דגו שנראה אובד עצות מול היתרון של נועלת הטבלה עשה מספר חילופים, שגרמו לקבוצה להתעורר מעט. זה הספיק לשער אחד של פרצדי פיירו (70), שמנע סנסציה גדולה עוד יותר, אבל לא את הבריחה של מכבי ת"א לעשר נקודות יתרון בפסגה. (לירן ביטון)

2 בלי עזרה מערן

מי יכול לעצור את המכונה הצהובה של מכבי ת"א?! החבורה של רובי קין רשמה אתמול את הניצחון העשירי ברציפות בליגה והפעם 1:4 במשחק החוץ מול מ.ס אשדוד, שהיה גם הניצחון ה־12 העונה מתוך 13 משחקים. עם מספרים כאלה, וכשמכבי חיפה לא עומדת בקצב ושומטת נקודות מול האחרונה בטבלה, נראה שמאבק האליפות יוכרע מוקדם מאוד.
אתמול גם למדנו שמכבי ת"א יכולה לכבוש ארבעה שערים מבלי שערן זהבי לוקח חלק בחגיגה ואפילו מוחלף לפני הסיום. רק חבל שחגיגת השערים הזו נערכה מול יציעים ריקים.
2 צפייה בגלריה
yk13745960
yk13745960
אקס פקטור. רועי אלימלך, שמושאל ממכבי חיפה, מול מחמוד ג'אבר | צילום: יאיר שגיא
בעוד מכבי ת"א בורחת לליגה, אשדוד ממשיכה לשקוע עם חמישה הפסדים רצופים ועם המאמן אלי לוי והבוס ג'קי בן־זקן הנרגנים שלא הפסיקו לגדף את השופט שניר לוי.
החגיגה החלה על סף הירידה להפסקה כשדן ביטון בעט כדור חופשי מרהיב מ־25 מטר אל בין החיבורים. שתי דקות בתוך המחצית השנייה היה זה קיקו בונדוסו, הפורטוגלי שחזר לשחק אחרי לאחרונה היעדרות בת חודשיים, שהכפיל את היתרון. אשדוד אמנם צימקה (57) משער של אבנעזר ממאטה (בישול של חמודי כנעאן), אבל מכבי ת"א העוצמתית סגרה סיפור עם שערים של דור תורג'מן (84) וגבי קניקובסקי (90). (אלי לוי)

3 פנדל שלישי גלידה

תוספת הזמן אמש בבלומפילד, במפגש בין הפועל ת"א לבני־סכנין, הייתה אחת הדרמטיות ביותר העונה עם אירועים שיכולים להספיק למשחק שלם: החמצת שני פנדלים של דור חוגי, תזוזות מוקדמות של השוער אמיליוס זובאס שסידרו לסכנין פנדל שלישי, שהפעם נכבש על ידי זאהי אחמד, ושער סופר דרמטי בדקה ה־100 של אור בלוריאן, שקבע 3:3 ועשה צדק.
לפני כן היו שתי מחציות שונות לגמרי. 24 דקות ראשונות עם צמד של חוגי, שהימם את הפועל ת"א, מול מחצית שנייה חד־צדדית בפיקודו של עומרי אלטמן שכבש, בישל ובעט למשקוף.
יחסית לתקציב ולסגל שלה, סכנין היא הפתעת העונה. זר אחד בלבד, שחקנים שהגיעו מליגות נמוכות, אבל קבוצה שסלובודן דראפיץ' משקם באמצעותה את הקריירה שלו. אתמול הוא שיחק נגד האקסית, ובמחצית הראשונה הוא ידע לנצל את נקודות החולשה הרבות שלה ולתת לה נוקאאוט עם צמד מהיר של חוגי (15 ו־24).
בורחה למה שינה מערך לארבעה שחקני הגנה והכניס את אלטמן, ששינה את המשחק עם שער (53, בריבאונד מפנדל שהחמיץ) ובישול (66) לבלוריאן. באחת משתי ההתקפות היחידות של סכנין במחצית השנייה, היא השיגה פנדל בעקבות נגיעת יד של רן בנימין ברחבה. זובאס הדף פעמיים, אבל זז מקו השער לפני הבעיטות, עד שאחמד לקח את האחריות וכבש. ואז הגיע השני של בלוריאן, שהשלים את הדרמה. (נדב צנציפר)

4 מי יעצור אותם

עד לפני חודש הפועל ירושלים סחבה את כל הליגה על הגב ונדמה היה שהיא בדרך למאבקי הישרדות. אלא שהשחקנים של זיו אריה חשבו אחרת ובחמשת המחזורים הבאים הם צברו 13 מ־15 נקודות אפשריות ופתאום האופציה להשתלב בפלייאוף העליון כבר לא נראית מופרכת. אתמול האדומים פתחו בצורה מגומגמת את המשחק בטדי מול מכבי פ"ת נטולת בני לם ועם מורד מגמאדוב על הקווים, אבל בדקה ה־43 ניער ילה דוין ניער את השומר שלו וכבש, 0:1. שתי דקות חלפו, מתן חוזז מצא את אופק ביטון שבעט נהדר והכפיל את היתרון.
הסיפור נראה גמור, אבל מכבי פ"ת התעוררה במחצית השנייה וגם קיבלה פנדל אחרי נגיעת יד של נועם מלמוד ברחבה, אותו שלח מוחמד הינדי פנימה (53). האורחים הריחו אפשרות לחזור, לחצו את ירושלים שנראתה פתאום מבולבלת. מי שכן שמר על פוקוס הוא קאפיטה שבדקה ה־78 בעט מתוך הרחבה לפינה וקבע 1:3 גדול למארחת. הפועל ירושלים נוסקת, מכבי פ"ת חייבת למנות מאמן קבוע כמה שיותר מהר. (שלומי אהרוני)