"רק בגלל שאתה פרנואיד, זה לא אומר שלא באמת רודפים אחריך", כתב ג'וזף הלר בספר המיתולוגי "מלכוד 22". על אותו משקל כמעט אפשר לטעון שרק בגלל שאתה צודק לפעמים בהתבכיינויות שלך, זה לא אומר שאתה לא בכיין כרוני. מתי הפכה בית"ר ירושלים לבכיינית הגדולה, או לפחות אחת הגדולות, של הכדורגל הישראלי? קשה לשים את האצבע על הנקודה המדויקת, אבל אין ספק שהכניסה של יוסי אבוקסיס ואחריו גם ברק אברמוב למערכת העלתה את הבכיינות שלה לרמות חדשות.
כולם זוכרים את הסאגה בקיץ הקודם, כשאברמוב היה בטוח שהוא האביר על הסוס הלבן שמגיע להוציא את בית"ר מידיו של משה חוגג ועל הדרך להציל את הכדורגל הישראלי ואולי גם הגלובלי. הוא דרש - וקיבל - הטבות, הנחות ודחיות שאף קבוצה ישראלית לא קיבלה בעבר, והכל תוך התבכיינות מתמדת על כמה קשה לו. הצילו את המציל. בקיץ האחרון הייתה פרשת העונש של בית"ר על ההתנהגות המבישה של חלק מאוהדיה בסיום גמר הגביע, שאילצה את מאבטחיו של נשיא המדינה להבריח אותו מכר הדשא כשהם מגינים עליו בגופם. איזה קיץ של התבכיינויות ואיומים על עזיבה זה היה, ובסופו הופחתו ממאזן הקבוצה ארבע נקודות ליגה. והיו גם התבכיינויות סביב חזרת הליגה לפעילות אחרי פגרת המלחמה, וגם כאן זה היה מלווה באיומי אי־הופעה למשחקים.
ביום חמישי האחרון הגיע שיא נוסף. נכון, בית"ר צודקת במקרה הזה. יגאל פריד טעה בהחלטה שלו להעניק להפועל חיפה את הפנדל הראשון, אבל מכאן ועד לאמירות של אבוקסיס בראיון בסיום המשחק הדרך ארוכה. בהתחלה הוא אמר שהוא מקווה מאוד שהשופט לא בא עם משהו מהבית, אבל בהמשך, בעקבות ההרמות להנחתה של להקת החימום באולפן (בראשות החבר והמנטור אלי גוטמן), המאמן כבר החריף את הגרסה ל"אני חושב שהוא בא עם החלטה מהבית". אז קודם כל, זה שפריד שרק לפנדל השני של הפועל חיפה רק אחרי ששופט ה־VAR הפנה את תשומת ליבו אולי אומר שהוא לא עשה מספיק שיעורי בית. דבר שני, מערכת העזר לא אמורה לספק לשופט SECOND OPINION, אלא לתת לו זוויות ראייה נוספות לאירוע. במקרה הזה פריד לא ראה משהו חדש מבחינתו ולכן נשאר עם הפרשנות המקורית (והשגויה, כפי שפסקו גם בוועדה המקצועית של איגוד השופטים). זה לא אומר שהוא מושחת, אנטי בית"רי או כל דבר אחר שאפשר להבין מהדברים של אבוקסיס.
מה שכן, טעות השיפוט הזאת שמה בצד את הנושא המקצועי, ואת העובדה שבית"ר נוטה להתפרק במחציות השניות, או לפחות לרדת משמעותית ביכולת. הפרש השערים של בית"ר במחציות הראשונות העונה הוא 6:13 לעומת 14:9 אחרי ההפסקה. שלוש פעמים העונה קבוצות עשו מהפך נגד בית"ר אחרי שפיגרו במחצית הראשונה, ושלוש פעמים בארבעת המחזורים האחרונים הקבוצה של אבוקסיס ירדה להפסקה עם יתרון של שני שערים והתקשתה לשמור עליו. נגד הפועל באר־שבע זה הסתיים ב־4:4, מכבי פ"ת הצליחה לצמצם את התוצאה וכמעט להשוות ואילו הפועל חיפה השלימה מהפך. אז זה טוב ויפה להפיל את כל התיק על השופט, אבל כדאי גם לעבוד על זה באימונים.