ישראל וסרי־לנקה חתמו בדיוק לפני חודשיים על הסכם ראשון לגיוס 10,000 עובדים מסרי לנקה לחקלאות בישראל. אלא שחודשיים אחרי התברר שהגיעו לארץ רק 400 עובדים. מרשות האוכלוסין נמסר, כי "הרשות פעלה ופועלת להקמת מאגר גדול של עובדי חקלאות מסרי־לנקה כדי לאפשר למעסיקים החקלאים להזמין בהקדם עובדים". בין ההסברים לכך הם שהחקלאים מעדיפים תאילנדים. ממשרד החקלאות נמסר כי: "גיוס עובדים זרים לחקלאות נעשה עכשיו על בסיס היתרים קיימים שהיו מאוישים (ברובם) ערב המלחמה, והתפנו לאור עזיבת העובד להתרעננות בארצו לאור הלחימה. על כן, לחלק מהחקלאים אין היתר פנוי, והעובד שיצא נמצא בחופשת מולדת והחקלאי לא יכול לקחת עובד אחר במקומו. בחלק מן המקרים, החקלאי מעדיף עובד מיומן שכבר עבד בחקלאות בארץ. המשרד פועל להקצאת תוספת היתרים ואנו מאמינים שהגיוס אליהם יהיה מסרי־לנקה בגלל המוכנות להגעה מהירה".
בתוך כך, מדיווחים שהגיעו ל־CIMI, המרכז להגירה בינלאומית ולקליטה, הפועל ליישום ההסכמים להבאת עובדים, עולה כי כ־30% מעובדי החקלאות מתאילנד שחזרו לארצם אחרי 7 באוקטובר (כ־2,500) - כבר חזרו לארץ, רובם לעוטף.
איתמר אייכנר

iDigital מתרחבת: השקיעה מיליון שקל בסניף חדש בחדרה

רשת iDigital ממשיכה להתרחב ופותחת סניף חדש במתחם "מול החוף ווילג'" בחדרה בהשקעה של כמיליון שקלים. הסניף החדש מצטרף לשורה של סניפים שנפתחו באזור הצפון: בחיפה, בקריות ובנצרת, כחלק מהתוכנית האסטרטגית של הרשת להרחיב את נגישותה. איריס ליפשיץ־קליגר