במסגרת הפעולות שיבצע משרד האוצר להקטנת הגירעון הגדול בתקציב המדינה, עומדת רשות המסים לחייב אלפי חברות בארץ לחלק השנה דיבידנד לאחר שלא עשו כן לעיתים 10־15 שנים. כתוצאה מגביית המס על חלוקת הדיבידנד התוכנית היא לגבות בשנת 2024 כ־5 מיליארד שקלים מס ואולי אף סכומים גבוהים יותר. כך נודע ל"ממון". כדי להפעיל את המנגנון שיחייב את החברות לחלק דיבידנד, על פי סעיף הקיים בחוק אך לא מופעל למעשה, מקימים ברשות ועדה מיוחדת שתדון בכל אחת מהחברות ולחייבן, למעט במקרים חריגים, לחלק דיבידנד ולשלם את המס.

ד"ר אלון סטופל – היו"ר החדש של הרשות לחדשנות

הממשלה אישרה אתמול את מינויו של ד"ר אלון סטופל, 56, כיו"ר הרשות הלאומית לחדשנות, בהמלצת שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס. סטופל, דוקטור בהנדסת אלקטרוניקה ובעל תואר שני במינהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת ת"א, נשוי ואב ל־5. הוא שימש בשנים האחרונות כסמנכ"ל וכמדען ראשי בחברת אלביט מערכות, ובעברו כיהן במגוון תפקידים בכירים במִינהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון. סטופל מחליף את ד"ר עמי אפלבום, שכיהן כיו"ר הרשות מאז 2017.

הפיצוי לחקלאים מנזקי האקלים: 390 מיליון שקל

שיא של 8 שנים בהיקף הנזקים לחקלאות בישראל מפגעי מזג האוויר - בשנת 2023. מדובר בסכום פיצוי ששילמה חברת הביטוח החקלאי קנט לחקלאים בגובה 390 מיליון שקל – גידול של כ־13% לעומת שנת 2022. שמוליק תורג'מן, מנכ"ל קנט: "על רקע המלחמה, היחס לחקלאות הישראלית חייב להשתנות. משבר האקלים והמלחמה, הוכיחו כי לא ניתן להסתמך על יבוא מדינות שמגבילות יצוא של תוצרת חקלאית משטחן".